
Quasir is uw partner op het gebied van klachtenmanagement
Wilt u dat klachten professioneel en onafhankelijk worden behandeld?
Wilt dat uw cliënt een beroep kan doen op de ondersteuning van een cliëntvertrouwenspersoon (CVP)
Wilt u voldoen aan de wettelijke voorwaarden die aan klachtenbehandeling in de Wkkgz, Wzd, Wvggz wordt gesteld?
Wilt u een onafhankelijk calamiteitenonderzoek laten uitvoeren
Wilt u een opleiding of training voor uw klachtenfunctionarissen, cliëntvertrouwenspersonen, calamiteitenonderzoekers en/of zorgmedewerkers
Kies dan voor:
– een bij uw organisatie gedetacheerde klachtenfunctionaris of cliëntvertrouwenspersoon
– een abonnement voor een beroep door uw cliënten op de klachtenfunctionaris op afroep of ondersteuning door een cliëntvertrouwenspersoon op afroep
– een abonnement voor aansluiting bij de Klachtencommissie Wzd/Wvggz
– een abonnement op een onafhankelijk voorzitter calamiteitencommissie op afroep
– een abonnement voor aansluiting bij de geschilleninstantie zorggeschil
– een abonnement voor een beroep door uw cliënten op een onafhankelijke externe Klachtencommissie
– het uitvoerige opleidings- en trainingsaanbod van de Quasir Academy
– een quick scan over uw klachtenmanagement
– een workshop over de gevolgen van de Wkkgz, Wzd en Wvggz voor uw organisatie
U kunt hier snel de infographic met de door de Wkkgz verplicht gestelde klachtenbehandelingsprocedure voor zorgaanbieders downloaden.
Met Quasir werkt u aan een ‘klant- en klachtvriendelijke’ zorgomgeving.
U kunt bij Quasir snel een abonnement ‘Klachtenfunctionaris op afroep’ afsluiten. Zo bent u verzekerd van professionele klachtbehandeling die voldoet aan de huidige en toekomstige wetgeving. Indien iemand een klacht indient jegens uw organisatie of werknemers, zal een ervaren klachtenfunctionaris van Quasir op korte termijn de klacht bemiddelen, afhandelen en registreren. Hier kunt u de brochure downloaden. Voor een offerteaanvraag, telefonisch advies of nadere informatie kunt u HIER terecht.
Praktische informatie over hoe u een verzoek tot klachtbemiddeling kunt indienen, mits u hiervoor een abonnement heeft afgesloten bij Quasir, kunt u hier vinden.
Preventie van klachten
Hoe eerder onvrede wordt gesignaleerd, des te gemakkelijker is het een oplossing te vinden. Onze stelling is dan ook: Elke zorgmedewerker dient signalen serieus te nemen en klachten bespreekbaar te maken. Quasir geeft desgewenst coaching en training aan teamleiders en zorgverleners om deze doelstellingen te realiseren.
Quasir verzorgt graag voor uw organisatie
– werving, selectie, opleiding en detachering
– advies en een eventuele quick scan over uw klachtenmanagement
– ondersteuning en advies bij veranderen van klachtenregistratiesysteem
– geaccrediteerde beroepsopleiding klachtenfunctionaris zorgsector
– opleiding calamiteitenonderzoeker en (onafhankelijk) voorzitter calamiteitencommissie
– deskundigheidsbevordering voor klachtenfunctionarissen, calamiteitenonderzoekers en cliëntvertrouwenspersonen
– opleiding en training in klachtopvang voor zorgpersoneel
– masterclass klachtenmanagement voor RvB en MT
– voorlichting over de Wkkgz, Wzd en/of Wvggz
Klagers wiens klachten goed behandeld zijn, zijn doorgaans de meest tevreden cliënten en worden zelfs ambassadeur van uw organisatie! En er kan altijd iets misgaan en dat is vervelend, maar vervolgens gaat het er om wat je ermee doet!
Wilt u weten wat de Wkkgz, Wzd en Wvggz voor uw organisatie en uw medewerkers betekent?
Quasir verzorgt graag voor uw instelling de workshop “Wkkgz – de gevolgen en de kansen voor uw klachtenmanagement” met de volgende onderwerpen:
- hoe richt je professioneel en voor ieder zinvol en nuttig klachtenmanagement in;
- welke kansen biedt dit aan cliënten/patiënten;
- welke kansen biedt dit aan organisaties en professionals;
- de rol van de onafhankelijke klachtenfunctionaris e/of cliëntvertrouwenspersoon;
- praktische gevolgen van de Wkkgz, Wzd en/of Wvggz voor uw klachtenmanagement.
Informatie en telefonisch advies
U kunt hier de brochure downloaden over de adviesdiensten van Quasir op het gebied van klachtenmanagement. Voor de brochure over het onafhankelijk calamiteitenonderzoek kunt u hier terecht.
Onze adviseurs kunnen u in een persoonlijk onderhoud informeren over de adviesmogelijkheden van Quasir.
Voor een voorlichtingssessie, adviesgesprek of workshop voor u zelf of uw klachtenfunctionarissen, calamiteitenonderzoekers of cliëntenvertrouwenspersonen kunt zich aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier. Of bel ons op telefoonnummer 085-4874012.
Nieuwsbrief
Abonneer u HIER op onze nieuwsbrief.