Opleidingen, trainingen en workshops via de Quasir Academy

Quasir is hét opleidingsinstituut op het gebied van klachten, calamiteiten en cliëntondersteuning in de zorg, welzijn en sociaal domein. Voor al onze opleidingen is een hbo denk- en werkniveau vereist.

Training “Het organiseren en leiden van spiegelgesprekken”

1 dag | hbo-niveau | € 375,-

Hoe tevreden is uw patiënt of cliënt? Hoe meet u dit? Voelt de cliënt zich persoonlijk gehoord? Hoe kunt u aanknopingspunten krijgen om uw dienstverlening nog beter aan te laten sluiten op de wens en verwachting van uw cliënt? Het spiegelgesprek is een heel effectieve, indringende en onafhankelijke methode om zicht te krijgen op wat uw klanten belangrijk vinden om uw zorg of dienst als goed te ervaren.

Proeverij Quasir Academy, maak kennis met de diverse opleidingen

Dagdeel | diverse data

Oriënteer u op onze opleiding tot klachtenfunctionaris of calamiteitenonderzoeker. Bezoek één van de introductiebijeenkomsten.

Masterclass Klachtbrieven schrijven voor klachtenfunctionarissen

1 dag | hbo-niveau | € 295,-

Leer hoe u als klachtenfunctionaris klachtbrieven kunt schrijven.

Opleiding Klachtenfunctionaris Zorg, Welzijn en Sociaal Domein

9 maanden | hbo-niveau | v.a. € 4.995,-

Een professionele opleiding waar theorie vooraf wordt bestudeerd en tijdens de les wordt verdiept via onder meer casuïstiek. Geaccrediteerd door Registerplein en Mediators Federatie Nederland (MFN).

Opleiding Calamiteitenonderzoeker in de zorg

4 dagen | hbo denk- en werkniveau | € 1.995,-

U leert om systematisch een calamiteitenonderzoek uit te voeren en/of een calamiteitencommissie voor te zitten. Ruime aandacht voor rollenspellen en interviewtechnieken.

Masterclass: je weet wat moet veranderen, check het en doe het (adviseren over Veranderende Cliënten in Veranderende Organisaties)

2 dagdelen | hbo-niveau | € 295,-

Leer veranderende zorgtrends, cliëntgedrag en cliëntbehoeftes signaleren. En ontdek hoe u hierop actief kunt inspelen om de zorgkwaliteit te verbeteren.

Individuele coaching voor Zorgprofessionals

5-strippenkaart | 7½ uur advies | € 495,-

Richt u zich op klachten, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en/of calamiteiten? Intervisie met een onafhankelijke coach levert u inspirerende bijdragen op voor uw werk.

Training Doelgerichte Gespreksvoering en Communicatie in de zorg en sociaal domein

5 dagen | hbo-niveau | € 295,- per dag

Leer hoe de klachtenfunctionaris in de zorg, welzijn en sociaal domein effectief communiceert met klagers en aangeklaagden. Geaccrediteerd door Registerplein.

Training Juridische Kaders (onder andere Wkkgz)

1 dag | hbo-niveau | € 295,-

Leer over wet- en regelgeving waarmee de klachtenfunctionaris in de zorg en welzijn te maken heeft, zoals de Wkkgz. Geaccrediteerd door Registerplein.

Training Klachtenmanagement in de zorg en sociaal domein

2 dagen | hbo-niveau | € 295,- per dag

Leer alle facetten van klachtenmanagement waarmee de klachtenfunctionaris te maken heeft binnen de zorg, welzijn en sociaal domein. Geaccrediteerd door Registerplein.

Training Onafhankelijkheid in Klachtenbemiddeling in de Zorg, Welzijn en Sociaal Domein

1 dag | hbo-niveau | € 295,-

Leer uw onafhankelijke rol en positie te bewaren als klachtenfunctionaris in de zorg, welzijn en sociaal domein. Geaccrediteerd door Registerplein.

Studentenstatuut

De Quasir Academy streeft ernaar om mensen duurzaam op te leiden tot goede beroepsbeoefenaren. We willen het beste uit onze cursisten naar boven halen en ze stimuleren tot een topprestatie en het verleggen van hun eigen grenzen. De rechten en plichten die u hierbij hebt als cursist, leest u in ons studentenstatuut.

Cvp Wzd regio Noord

Advies nodig?

De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek, cliëntenondersteuning en persoonlijke coaching en ontwikkeling. Hebt u vragen over één van onze opleidingen, trainingen of workshops? Of wilt u scholingsadvies voor het verbreden en verdiepen van uw vakkennis? Neem gerust contact op met de Quasir Academy.

© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.