
Quasir is het expertisecentrum op het gebied van klachtbehandeling, klachtbemiddeling, klachtmanagement, calamiteitenonderzoek en cliënttevredenheid in zorg en welzijn. Quasir biedt onafhankelijk onderzoek, advies en bemiddeling bij zaken waar cliënten ontevreden zijn en organisaties kwaliteitsverbetering wensen en klachten willen voorkomen.
Onze professionals bieden maatwerk op het vlak van bemiddeling, omgaan met patiëntenfeedback, bevorderen van verbetering van kwaliteit van zorg en dienstverlening en cliënttevredenheid.
Met Quasir werkt u aan een ‘klant- en klachtvriendelijke’ zorgomgeving.
Quasir verzorgt voor uw organisatie:
– werving, selectie, opleiding en detachering
– abonnement klachtenfunctionaris op afroep
– abonnement geschilleninstantie
– abonnement onafhankelijk voorzitter calamiteitencommissie op afroep
– advies over het totale klachtenmanagement
– ondersteuning en advies inrichting klachtenregistratiesysteem
– uitvoeren van calamiteitenonderzoeken
– opleiding tot klachtenfunctionaris
– opleiding tot herstelcoach in nauwe samenwerking met De Bureaus
– opleiding tot calamiteitenonderzoeker of (onafhankelijk) voorzitter calamiteitencommissie
– deskundigheidsbevordering voor klachtenfunctionarissen
– opleiding en training in klachtopvang voor zorgpersoneel
– opleiding en training voor leden van de Vereniging voor Klachtrecht (VvK)
– masterclass klachtenmanagement voor RvB en MT
– voorlichting over de WKKGZ, wat de nieuwe wet voor u gaat betekenen
Klagers wiens klachten goed behandeld zijn, zijn doorgaans de meest tevreden cliënten en worden zelfs ambassadeur van uw organisatie! En er kan altijd iets misgaan en dat is vervelend, maar vervolgens gaat het er om wat je ermee doet!
Wilt u weten wat de invoering van de Wet Klachten, Kwaliteit en Geschillen Zorg (WKKGZ) voor uw organisatie en uw medewerkers betekent?
Quasir verzorgt graag voor uw instelling de workshop “Wkkgz – de gevolgen en de kansen” met de volgende onderwerpen:
- hoe richt je professioneel en voor ieder zinvol en nuttig klachtenmanagement in;
- wat moet anders geformaliseerd worden?
- welke kansen biedt dit aan cliënten/patiënten;
- welke kansen biedt dit aan instellingen;
- de rol van de onafhankelijke klachtenfunctionaris;
- praktische gevolgen.
Brochures en telefonisch advies
U kunt hier de brochure downloaden over de adviesdiensten van Quasir op het gebied van klachtenmanagement. Voor de brochure over het onafhankelijk calamiteitenonderzoek kunt u hier terecht.
Onze adviseurs kunnen u in een persoonlijk onderhoud informeren over de adviesmogelijkheden van Quasir.
Voor een voorlichtingssessie, adviesgesprek of workshop voor u zelf of uw klachtenfunctionarissen kunt zich aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier.
Nieuwsbrief
Abonneer u op onze nieuwsbrief . Hier kunt u de laatste nieuwsbrieven bekijken.
Meer informatie
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.