logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Advies inrichting klachtenmanagement


De kracht van de klacht
Patiënten en cliënten hebben bepaalde verwachtingen over de dienstverlening door zorg- of welzijnsinstelling. Soms worden deze niet of anders vervuld en kan onvrede ontstaan. Een aantal mensen neemt deze onvrede mee naar huis en vertelt het aan hun naasten. Anderen uiten hun boosheid of teleurstelling tegen de zorgverlener of ondersteunend personeel. Weer anderen laten het achteraf weten, bijvoorbeeld als klacht aan de klachtenfunctionaris.

Voor instellingen is het vaak niet leuk deze klachten of onvrede te horen. Tegelijk biedt het hen de mogelijkheid in het vervolg beter op de verwachtingen en behoeften van hun cliënten in te spelen. Ook bieden klachten vaak aanknopingspunten om de zorg en dienstverlening naar een hoger plan te trekken.

Professioneel klachtenmanagement bestrijkt het hele gebied van openstaan voor feedback van cliënten tot het leren van klachten of feedback. Er zijn vele momenten dat onvrede kan worden opgepakt. En er zijn vele mogelijkheden waarop de organisatie de data uit klachten kan benutten voor de verhoging van kwaliteit en veiligheid.

Onze consultants kunnen voor uw organisatie analyseren hoe u makkelijk uw klachtvriendelijkheid kunt verbeteren en hoe uw organisatie kan leren van de feedback van patiënten. Zij hebben vele organisaties gezien en kennen de tools die het beste aansluiten op de cultuur en mentaliteit van uw instelling, passen bij de inrichting van uw processen en gebaseerd zijn op de actualiteit in klachtenmanagementsystemen.

Brochures en telefonisch advies
U kunt hier de brochure downloaden over de adviesdiensten van Quasir op het gebied van klachtenmanagement. Voor de brochure over het onafhankelijk calamiteitenonderzoek kunt u hier terecht.

Onze adviseurs kunnen u in een persoonlijk onderhoud informeren over de adviesmogelijkheden van Quasir.

Voor een voorlichtingssessie, adviesgesprek of workshop voor u zelf of uw klachtenfunctionarissen kunt zich aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier.

Aanmelding voorlichtingssessie, adviesgesprek of workshop

Waarin bent u geïnteresseerd?

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Gegevens organisatie:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.

Nieuwsbrief
Abonneer u op onze nieuwsbrief. Hier kunt u de laatste nieuwsbrieven bekijken.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.