Actueel & bibliotheek

Verhuisbericht

Lees verder

Leren staat centraal in calamiteitenonderzoek

Lees verder

Samenwerken draagt bij aan succesvol Symposium Van Beklag naar Verbeterslag

Lees verder

‘Een open cultuur is heel belangrijk’ Duurzame inzetbaarheid & vitaliteit stimuleren

Lees verder

Blog: Fellowship over het nieuwe veiligheidsdenken, georganiseerd door Medirisk.

Lees verder

Landelijke CVP Wzd dag op 6 juni 2023

Lees verder

Jaarverslag 2022

Lees verder

Maandag 8 mei, Quasir Ontwikkeldag in Het Eksternest in Almere.

Lees verder

Van de zorg naar klachtenbemiddeling

Lees verder

De kracht van een klacht

Lees verder

Jaarverslag Klachtencommissie Wzd/Wvggz 2022

Lees verder

Terugblik 35-jarig jubileum Quasir: Dagmar Vriends

Lees verder

Terugblik 35-jarig jubileum Quasir: Johan Leegemate

Lees verder

Terugblik 35-jarig jubileum Quasir: Brenda Frederiks

Lees verder

Cliënten een stem geven.

Lees verder

Terugblik 35-jarig jubileum Quasir: Teun Toebes

Lees verder

Niet de schuldvraag maar de leervraag

Lees verder

Cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang uitgelegd in stripverhaal

Lees verder

In gesprek met Yvonne Steemers, voormalig voorzitter bestuur Stichting Klachtenbemiddeling Gezondheidszorg (SKG), voorloper Quasir BV

Lees verder

Duurzame teamdag CVP WZD

Lees verder

Jaarverslag 2021

Lees verder

‘Onafhankelijkheid en expertise is ons bestaansrecht’

Lees verder

Jaarverslag 2020

Lees verder

Wat kan de cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang betekenen voor uw cliënten?

Lees verder

De klachtenfunctionaris op maat afgestemd op de zorgorganisatie.

Lees verder

Toename in aanvragen voor calamiteitenonderzoek met geweld in de zorgrelatie.

Lees verder

Quasir Groep: Het expertisecentrum in klachten, calamiteiten en geschillen in de Zorg en Welzijnsbranche.

Lees verder

VIDEO: Netwerk Cliëntenraden Zorg (NCZ)

Lees verder

VIDEO: De klachtenfunctionaris – PatientVeilig.nl

Lees verder

Onafhankelijke klachtenbemiddeling neemt cliënten serieus

Lees verder

De kou uit de lucht, snel en professioneel

Lees verder

De kracht van de onafhankelijke klachtenfunctionaris

Lees verder

Kies bij een calamiteit voor een onafhankelijk voorzitter van de onderzoekscommissie: een zorg minder!

Lees verder

Onafhankelijke klachtbehandeling. Bent u er klaar voor?

Lees verder

Een calamiteit. En nu?

Lees verder

Kent u uw klant wel goed genoeg?

Lees verder

Voldoet u als zorgaanbieder aan al uw wettelijke verplichtingen op het gebied van klachten- en geschillenbehandeling?

Lees verder

Herstelcoaching als hulp bij herstel na trauma

Lees verder

Leren we wel voldoende uit calamiteitenonderzoek?

Lees verder

DE NOODZAAK VOOR HET INZETTEN VAN EEN ONAFHANKELIJKE KLACHTENFUNCTIONARIS

Lees verder

Evolutie naar de klachtenfunctionaris 2.0

Lees verder

Bent u klaar voor de nieuwe wetgeving voor de GGZ?

Lees verder

De wet zorg en dwang (Wzd) vervangt de BOPZ in 2020. Is uw clientenvertrouwenspersoon en klachtenfunctionaris hier al voldoende op voorbereid?

Lees verder

‘Hoe kan het anders, hoe kan het beter. Benut de kracht van de klacht’

Lees verder

Is uw instelling in het kader van de Wzd of Wvggz aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie?

Lees verder

Beschikt uw instelling over een deskundige onafhankelijke klachtenfunctionaris?

Lees verder

Bent u als organisatie in staat om binnen 5 werkdagen een onafhankelijk calamiteitenonderzoek te laten starten?

Lees verder

“Calamiteitenonderzoek is meer dan een reconstructie van wat er gebeurd is”

Bemiddeling bij klachten is in het sociaal domein niet fundamenteel anders dan in de zorg. Reden voor Quasir om de bestaande opleiding Klachtenfunctionaris ook aan te bieden voor medewerkers van gemeenten en sociale diensten.

Lees verder
Jaarverslag CVP Wet zorg en dwang cover

Jaarverslag CVP Wet zorg en dwang beschikbaar

Het jaarverslag van de vier aanbieders van CVP Wzd’s – Adviespunt Zorgbelang, het LSR, Quasir en Zorgstem – is nu beschikbaar. Hierin lees je hoe in het uitdagende startjaar samen vorm is gegeven aan deze nieuwe functie van CVP Wzd.

Lees verder
Guido van het Erve portret

“Kom als klachtenfunctionaris uit je comfortzone”

Vier jaar is Guido van het Erve nu klachtenfunctionaris. Het vak leren is één, maar geïnspireerd en nieuwsgierig blijven een tweede. Hoe pakt Guido dat aan? Zijn tip: kom uit je comfortzone! Lees zijn ervaringen.

Lees verder
Klachtenfunctionaris van Quasir voor sociaal domein aan het werk

Opleiding Klachtenfunctionaris nu ook voor sociaal domein

Bemiddeling bij klachten is in het sociaal domein niet fundamenteel anders dan in de zorg. Reden voor Quasir om de bestaande opleiding Klachtenfunctionaris ook aan te bieden voor medewerkers van gemeenten en sociale diensten.

Lees verder
Individuele coaching van Quasir met een strippenkaart

Strippenkaart voor individuele coaching: voor een frisse kijk op uw werk

Bent u zorgprofessional op het gebied van klachten, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit of calamiteiten? Sparren met een coach van Quasir levert waardevolle inzichten op voor uw werk en uw professionele groei.

Lees verder
Quasir Vizier krant cover

LEES NU: Quasir Vizier

Nieuws en interviews rond klachten, calamiteiten, geschillen en cliëntvertrouwenswerk leest u in de Quasir Vizier. Ons eigen magazine voor zorgprofessionals bevat interessante artikelen over scholing, zorgprofessionals in het veld en meer.

Lees verder
Persoon doet anonieme melding bij de inspectie gezondheidszorg

Een (anonieme) melding bij de Inspectie Gezondheidszorg en dan?

Elke burger kan misstanden in de zorg melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Maar voor gevolgen heeft dat voor u als zorgaanbieder? Lees wat een (anonieme) burgermelding inhoudt en hoe Quasir u daarbij helpt.

Lees verder
Petra de Wijn vertrouwenspersoon Wzd portret

De cliënten­vertrouwenspersoon Wzd in coronatijd

De coronapandemie maakt de uitvoering van de Wet zorg en dwang lastig. Zowel voor de cliënten en de zorginstellingen als de cliëntenvertrouwenspersonen (cvp). Petra de Wijn, cvp bij Quasir, deelt haar ervaringen in coronatijd.

Lees verder
Anne-Cornelie de Pont onderzoekt

Interview met trainer Anne-Cornelie de Pont van Quasir

Calamiteitenonderzoek gaat over ernstige incidenten. Geen lichte kost dus. Tegelijk is het essentieel om een verbeterslag te maken in de kwaliteit van zorg. Trainer Anne-Cornelie de Pont legt uit.

Lees verder
Siberta Hassing portret

Cursisten, trainers en managers inspireren elkaar tot online onderwijs

In coronatijd een opleiding volgen en examen doen? Dat vraagt om online onderwijs. Aan de Quasir Academy is dit nu mogelijk. Dankzij een unieke samenwerking met cursisten, trainers en managers.

Lees verder
Marisca Wesselius vertrouwenspersoon Wzd

De cliënten­vertrouwenspersoon Wzd in coronatijd

Volgens de Wet zorg en dwang hebben cliënten bij onvrijwillige zorg recht op hulp van een cliëntenvertrouwenspersoon (cvp). Dus óók in coronatijd. Marisca Wesselius, zelf cvp bij Quasir, deelt haar ervaringen.

Lees verder

Cliëntenbemiddeling en coronaveiligheid: hoe gaat dat samen?

Ook in coronatijd moeten klachtenfunctionarissen, calamiteitenonderzoekers en vertrouwenspersonen veilig de zorginstellingen kunnen bezoeken. Anja van Straten-Scheper vertelt over de dienstverlening van Quasir in deze ongewone tijden.

Lees verder
Nienke de Kreij vertrouwenspersoon Wzd

De cliënten­vertrouwenspersoon in coronatijd

Begin 2020 werd Wet zorg en dwang ingevoerd. Deze geeft cliënten bij onvrijwillige zorg recht op hulp van een vertrouwenspersoon (cvp). Maar lukt dat wel in coronatijd? Nienke de Kreij, zelf cvp bij Quasir, vertelt.

Lees verder
Christiaan van Rosmalen portret

Quasir CVP ondersteunt cliënten bij onvrijwillige zorg

Quasir is in Noord-Nederland de officiële ‘aanbieder’ van cliëntenvertrouwenspersonen (cvp) volgens de Wet Zorg en dwang. Lees wat deze nieuwe vorm van cliëntondersteuning inhoudt en hoe Quasir dit organiseert.

Lees verder
Linda de Boon-de Gorter portret

De klachtenfunctionaris in coronatijd

De reguliere zorg wordt her en der afgeschaald. Dus kunnen klachten van patiënten en cliënten nauwelijks uitblijven – zou je denken. Maar is dat inderdaad zo? Klachtenfunctionaris Linda de Boon deelt haar ervaringen.

Lees verder

Wat is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)?

De Wkkgz regelt onder andere wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Deze wet geldt voor álle zorgaanbieders, groot en klein. Lees in het kort wat deze wet inhoudt voor uw zorgorganisatie.

Lees verder
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.