logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

ZZP Nederland start samenwerking met Quasir om haar leden te laten voldoen aan de Wkkgz vereisten

Anja Scheper, directeur Quasir BV
 

Om het zelfstandige ondernemers in de zorg gemakkelijk te maken te voldoen aan de eisen uit de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) zijn Quasir en ZZP Nederland een samenwerking aangegaan.

Wettelijke verplichting

Een van de eisen uit de WKKGZ is dat zorgaanbieders een klachtenregeling, een onafhankelijke klachtenfunctionaris en aansluiting  bij een door de minister erkende geschilleninstantie moeten hebben. Via bemiddeling door ZZP Nederland kunnen zzp’ers/ondernemers eenvoudig aan deze eisen voldoen.

ZZP Nederland bundelt als overkoepelende organisatie de zzp’ers. Door een overeenkomst met Quasir heeft ZZP Nederland geregeld dat de bij haar aangesloten zzp’ers via Quasir kunnen beschikken over een klachtenregeling, een onafhankelijke klachtenfunctionaris op afroep en zijn aangesloten bij Geschilleninstantie Zorggeschil, een door Stichting Zorggeschil in stand gehouden en door de Minister erkende geschilleninstantie.
 

Voordelig tarief

Deze bundeling van kracht leidt ook tot een kostenvoordeel. Aansluiten voor deze wettelijk vereiste regeling kost de bij ZZP Nederland aangesloten zelfstandig ondernemer 50 euro. Naast de jaarlijkse kosten van het abonnement is er geen eigen bijdrage of een eigen risico verschuldigd. Wel is vereist dat u bent aangesloten bij ZZP Nederland.  (€ 20 per jaar).

Al aangesloten bij ZZP Nederland?

Bent u al aangesloten en wilt u het abonnement afsluiten? Log dan hier in op de website van ZZP Nederland, dan hoeft u enkel onder de kop ‘Abonnementsgegevens’ nog aan te vinken dat u aan wilt sluiten bij de klachtenfunctionaris en geschillencommissie. Vergeet niet onderaan de pagina op opslaan te drukken.