Training:
1 daagse incompany training “Omgaan met emoties en agressie”
Data:
Bij interesse kunt u uw organisatie hiervoor aanmelden via het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.
Voor wie?
Deze training is voor klachtenfunctionarissen, patiëntenvertrouwenspersonen, cliëntvertrouwenspersonen, leden van de klachtencommissie/geschillencommissie, kwaliteitsfunctionarissen, zorgmedewerkers, beleidsadviseurs en managers die te maken kan krijgen met emoties en/of agressief gedrag van een cliënt.
Tarief:
Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir of vul het aanmeldingsformulier in op de website van Quasir.
Doel van de training:
In het opvangen of bemiddelen van onvrede, kunt u te maken krijgen met heftige emoties en agressie. Deze module biedt inzicht in het omgaan hiermee. Het is een interactieve module waarbij de nadruk ligt op het oefenen van vaardigheden, deels met een acteur.
Doelgroep:
Deze module is voor mensen die werkzaam zijn in de opvang en/of bemiddeling van klachten en onvrede van klanten, cliënten en patiënten (klachtenfunctionarissen, cliëntvertrouwenspersonen en kwalitetsfunctionarissen).
Tijdens de training wordt behandeld:
– Eigen referentiekader en waarnemingsvermogen
– Vormen van heftige emoties en agressie: verdriet, emotionele chantage, frustratieagressie, doelgerichte en instrumentele agressie
– Basisvaardigheden voor het effectief en professioneel omgaan met emoties
– Gedrag lokt reactie uit: escalerend en de-escalerend gedrag
– Verbale en non-verbale agressie
– Aangeven van grenzen
– Omgaan met eigen agressie
– Tips en tricks
De training is interactief en er wordt veel geoefend, deels met acteur. De focus ligt op het voeren van telefoongesprekken en persoonlijke gesprekken.
Na de training:
Na afloop van de training bent u beter in staat alert te reageren op emotioneel en agressief gedrag. U kunt emoties en (potentiële) agressie van klanten / cliënten in een vroeg stadium herkennen en benoemen. U kuntt effectief reageren op uitdagend en agressief gedrag door middel van confronteren en kalmeren. U krijgt meer grip op emotioneel en agressief gedrag. U leert je eigen reacties en grenzen te herkennen en bewaken. U leert beter omgaan met emoties en agressie.
Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze training::
– Conflicthantering
– Flexibiliteit
– Luisteren, samenvatten, doorvragen
– De-escaleren
– Klantgerichtheid
Locatie en trainers
De trainingen met open inschrijving worden in Almere gegeven door professionele trainers van Quasir.
Kies voor Quasir
Bij alle opleidingen en trainingen wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenfunctionarissen en calamiteitenonderzoekers en ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf. Uniek daarbij is dat voor een goede afweging of de opleiding tot klachtenfunctionaris of calamiteitenonderzoeker iets voor u is, eerst een introductiebijeenkomst kan worden bijgewoond. Gebruik voor het aanmelden voor de introductiebijeenkomst, opleiding of training het aanmeldingsformulier.
Wilt u meer informatie over onze mogelijkheden of maatwerk voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op via het e-mailadres academy@quasir.nl of via telefoonnummer 085-4874012.
Alle opleidingen en trainingen van de Quasir Academy kunnen ook voor uw organisatie als in-company training worden georganiseerd. Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir.