logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN | ACADEMY | ONDERZOEK EN ADVIES

Nieuws


De recente nieuwsberichten van de Quasir groep

Abonneer u vandaag nog op onze nieuwsbrief. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan direct contact met ons op.

Quasir

Abonnement Klachtenfunctionaris op afroep is voor ZZP’ers dé oplossing vanwege de invoering van de Wkkgz

  Door invoering van Wkkgz krijgen ook ZZP’ers en kleine instellingen van rechtswege de verplichting opgelegd voor het organiseren van een onafhankelijke klachtenbemiddeling voor cliënten. Quasir biedt meerdere mogelijkheden om aan uw wettelijke verplichting tot het aanstellen van een onafhankelijke klachtenfunctionaris te voldoen. Zij hebben hiervoor een abonnementsvorm die rekening houdt met de grootte v
Lees meer

Wat zijn de gevolgen en kansen door de nieuwe Wkkgz ?

  Deze cliënten/patiëntenwet biedt KANSEN aan cliënten/patiënten en instellingen op verbetering van zorg! De Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) is dinsdag 6 oktober bij stemming door de Eerste Kamer aangenomen. De cliënten/patiënten krijgen hiermee ruimte om hun verhaal te doen. Over wat er naar hun mening niet goed ging in de zorg en hoe de zorg kan verbeteren. Instellingen en zorg professionals
Lees meer
Quasir

De Eerste Kamer heeft op 6 oktober 2015 ingestemd met de Wkkgz

  Het wetsvoorstel Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) van minister Edith Schippers (VWS) is op  6 oktober 2015 door de Eerste Kamer aangenomen. De belangrijkste veranderingen in de wet zijn dat een onafhankelijk opererende klachtenfunctionaris verplicht wordt voor zorgaanbieders en dat een klachtencommissie niet meer verplicht is. Deze patiëntenwet is een grote stap in de verbetering van de verhoudin
Lees meer
Quasir

Solliciteren is niet meer mogelijk | Vacature – Klachtenfunctionaris bij de KNMP voor circa 14 uur per week namens Quasir

  Sollicitatietermijn is verlopen | Vindt u het spannend om te bewegen in een complexe omgeving en vindt u het een uitdaging om relaties te versterken tussen apothekers en cliënten? Dan heeft Quasir een uitdagende functie voor u !
Lees meer

Kom op 5 oktober alles te weten over de juridische aspecten met betrekking tot klachtenmanagement

Doel van de training Het doel van deze module is kennis opdoen van de juridische aspecten met betrekking tot het klachtenmanagement en het kunnen toepassen er van in het vak van klachtenfunctionaris.
Lees meer

Voert u vaak heftige gesprekken? Kom 1 oktober naar training Omgaan met heftige emoties en agressie.

  Doel van de training In het opvangen of bemiddelen van onvrede, kunt u te maken krijgen met heftige emoties en agressie. Deze module biedt inzicht in het omgaan hiermee. Het is een interactieve module waarbij de nadruk ligt op het oefenen van vaardigheden, deels met een acteur.
Lees meer

CBP toetst Wkkgz en adviseert VWS over gegevensverwerking bij incidentmeldingen en klachten in de zorg

  Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) heeft geadviseerd over het (ontwerp-) Uitvoeringsbesluit Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
Lees meer
Quasir

Volg 18 september de training Cyclus begeleide intervisie aan Quasir Academy. Leer werken met verschillende intervisiemethodes.

  Doel van de begeleide intervisie Leren van elkaar, bewust worden van competenties en vaardigheden en deze versterken. U leert werken met verschillende intervisiemethodes.
Lees meer
Quasir

Breng samen met andere professionals uw vaardigheden op peil aan de Quasir Academy

  Samen leren, ervaren en uitwisselen ! U werkt als klachtenfunctionaris, kwaliteitsadviseur of veiligheidsfunctionaris heel zelfstandig en autonoom. Juist daarom is het prettig en zinvol om samen met collega’s uit het veld deskundigheidsbevorderende trainingen en opleidingen te volgen.
Lees meer