logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN | ACADEMY | ONDERZOEK EN ADVIES

Kom op 5 oktober alles te weten over de juridische aspecten met betrekking tot klachtenmanagement

Doel van de training
Het doel van deze module is kennis opdoen van de juridische aspecten met betrekking tot het klachtenmanagement en het kunnen toepassen er van in het vak van klachtenfunctionaris.

Beschrijving
In deze module juridische kaders vind je een beschrijving van het zorgveld. Je krijgt zicht op de klachtmogelijkheden en de rechten van de cliënt. De huidige wetgeving en informatie over de Wet Kwaliteit Klachten Geschillen Zorg (WKKGZ), die op dit moment in de eerste kamer ligt ter goedkeuring, wordt besproken. Ook komt de (maatschappelijke) belangenbehartiger van de cliënt, de cliëntenraad aan de orde. Er wordt afgesloten met informatie over euthanasie. Dit is geen recht van de cliënt, wel gelden er bepaalde regels waar euthanasie aan moet voldoen. Er wordt veel gewerkt met casuïstiek, om zodoende te oefenen met de grenzen en de toepassing van de wetgeving.

Doelgroep
Deze module is voor mensen die werkzaam zijn in de opvang en/of bemiddeling van klachten en onvrede van klanten, cliënten en patiënten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars, klachtenopvangers, cliëntvertrouwenspersonen, kwaliteitsadviseurs of veiligheidsfunctionarissen).

U werkt heel zelfstandig en autonoom. Juist daarom is het prettig en zinvol om samen met collega’s uit het veld deskundigheidsbevorderende trainingen en opleidingen te volgen.

Informatie

 

 

 

Gegevens
2 dagdelen, 1 dag

Data:
5 oktober 2015

Tarief:
€ 495,00 excl. BTW
Kortingstarief voor leden VKIG en VvK: € 295,00 excl. BTW

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.

banner 300x250 goed

Kijk hier voor het complete aanbod vaardigheidstrainingen of klik op een van onderstaande trainingsmogelijkheden:

– Klachtenmanagement
– Bemiddelingsvaardigheden
Cyclus begeleide intervisie
Gesprekstechnieken voor klachtenopvang
Juridische kaders voor de klachtenfunctionaris
Omgaan met heftige emoties en agressie
Onafhankelijkheid
Spiegelgesprekken
Train de trainer: ‘Workshop omgaan met klachten door medewerkers’

Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf. Leden van de VKIG en VvK krijgen op de gereduceerde prijzen nog een extra aantrekkelijke korting!

Introductiebijeenkomsten
Quasir wil u graag tijdens een introductiebijeenkomst kennis laten nemen wat de meerwaarde is van de door de SNRO geaccrediteerde beroepsopleiding klachtenfunctionaris zorg en welzijn of de opleiding tot herstelcoach. Meer informatie hierover kunt u terugvinden op www.quasir.nl.


Aanmelding training, aanvraag telefonisch advies of aanvraag informatie over incompany trainingen, masterclasses of workshops


Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens (verplicht):

Achternaam

Voornaam

E-mail adres

Telefoon

Adres

Postcode

Woonplaats

Beroepsachtergrond:

Functie

Werkzaam bij organisatie

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen In de Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Factuurgegevens:

Naam

Adres

Postcode

Woonplaats

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):

Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieStichting ZorggeschilVKIGVvKNCZ (Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg)ZorgthuisnlGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze


Betalings- en annuleringsvoorwaarden (verplicht):

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalings- en annuleringsvoorwaarden van Quasir

Toestemming (verplicht):

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.


Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Nieuwsbrief
Abonneer u vandaag nog op de nieuwsbrief van Quasir via de link: www.quasir.nl.
Hier kunt u de laatste nieuwsbrief bekijken. Wilt u andere nieuwsberichten bekijken, ga dan naar: www.quasir.nl.

Vacatures
Regelmatig hebben wij vacatures. Schrijf u vandaag nog hier in als u serieuze interesse heeft in de functie van klachtenfunctionaris of cliëntvertrouwenspersoon met onderstaand formulier en upload daarbij uw cv!

 

balk e-mail goed