
Wenst u te beschikken over een klachtenfunctionaris
Bent u een middelgrote of grote zorginstelling (vanaf 15 fte) en wenst u de klachtbehandeling professioneel te organiseren?
Cliënten willen graag ervaren dat degene die hun klacht behandelt onafhankelijk opereert. U wilt onnodige escalatie voorkomen. U wilt erop kunnen vertrouwen dat klachten professioneel worden behandeld. En u wilt op de hoogte gesteld worden van de feedback van klagers, zodat u de benodigde stappen kunt zetten om herhaling te voorkomen en de zorg en dienstverlening te verbeteren.
Detachering klachtenfunctionaris via Quasir
De klachtenfunctionaris van Quasir komt niet bij u in dienst. Onze klachtenfunctionarissen opereren onafhankelijk, dat wil ook zeggen dat ze onpartijdig zijn en toewerken naar een oplossing waarin zowel klager als zorgverlener/organisatie zich kan vinden. Quasir beschikt over een landelijk werkend team van professionele klachtenfunctionarissen en vertrouwenspersonen. Ze kunnen bij u voor bepaalde of onbepaalde tijd gedetacheerd worden . U bent zo verzekerd van kwalitatief goede dienstverlening op het gebied van klachtenbemiddeling en klachtenmanagement.
Hier kunt u de brochure downloaden.
Alle klachtenfunctionarissen van Quasir hebben de geaccrediteerde opleiding klachtenfunctionaris zorgsector gevolgd. Zij bekwamen zich in de voor hun sector (ziekenhuis, verpleeg- & verzorgingshuis, thuiszorg, revalidatie, geestelijke gezondheidszorg, etc.) specifieke zaken. Zo is er een stevig fundament gelegd voor optimale uitoefening van de functie.
Luisteren, bemiddelen, registreren, rapporteren, signaleren en aanbevelingen formuleren zijn onmisbare vaardigheden voor iedere functionaris van Quasir.
Ook geven de functionarissen van Quasir de zorgverlener/organisatie advies over de professionalisering van klachtenmanagement en kunnen ze workshops verzorgen.
Tweemaal per jaar krijgen alle Quasir functionarissen bijscholing van de Quasir Academy. De klachtenfunctionarissen hebben collega’s waarmee ze in intervisiebijeenkomsten hun ervaringen kunnen delen, teneinde van alle ervaringen te leren. Het hebben van collega’s waar ze bij ingewikkelde zaken te rade kunnen gaan noemen de functionarissen zelf een groot voordeel van het werken voor Quasir.
Tijdelijk vervanging nodig?
Heeft u voor een korte of langere periode een klachtenfunctionaris nodig? Bijvoorbeeld wegens zwangerschapsverlof of ziektevervanging? De klachtenfunctionarissen van Quasir zijn degelijk opgeleid en ervaren in het veld. Hierdoor zullen ze snel het werk in uw organisatie kunnen oppakken en aansluiten bij de werkwijze die u mag verwachten. In de meeste gevallen kan Quasir binnen redelijke tijd een ervaren klachtenfunctionaris aanbieden.
Meer informatie
Wenst u meer informatie over detachering van een klachtenfunctionaris van Quasir, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of neem telefonisch contact op met ons kantoor via 0561-618711.