logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Klachtencommissie Quasir


Na invoering van de Wkkgz met de bijbehorende overgangsregels is de klachtencommissie is niet langer verplicht, maar kan wel als tussenstation dienen om te voorkomen dat de klager naar een geschilleninstantie gaat. Wanneer u er zelf geen hebt en deze ook niet zelf wilt oprichten, kunt u dit regelen via het abonnement Klachtenfunctionaris op afroep van Quasir . Daarmee bent u er verzekerd van dat u aan alle wettelijke vereisten voldoet. En mogelijk nog belangrijker: u bent ervan verzekerd dat de klachten die over uw organisatie worden ingediend bij de klachtencommissie accuraat en professioneel worden behandeld.

Met het betaalbare abonnement Klachtenfunctionaris op afroep voldoet u dus volledig aan de huidige en toekomstige  wet- en regelgeving.

Onafhankelijke klachtencommissie
De Quasir Klachtencommissie heeft een onafhankelijk voorzitter en ambtelijk secretaris. De overige commissieleden bezitten kennis en kunde ten aanzien van de verschillende zorgsectoren. Mocht een klacht, specifieke kennis vereisen, zal een deskundige geconsulteerd worden.

U kunt per direct een abonnement op de Quasir Klachtencommissie afsluiten of contact opnemen voor meer informatie over het abonnement. Quasir kan een abonnementsvorm aanbieden die goed aansluit bij de grootte van uw organisatie.

Hier kunt u de brochure downloaden.

Leden van de Quasir Klachtencommissie
Voorzitter:  Mr. R. de Leeuw
Ambtelijk secretaris: Mw. W.E. Hoogvliet
Mw. M. Bom, lid klachtencommissie
Mr. M. van IJperenburg, jurist gezondheidsrecht en klachtenfunctionaris
Dhr.  L. de Jongh, ondernemer Thomashuis Lochem, lid klachtencommissie
Dr. E. Kuijpers, tandarts
Dr. M. Timmerhuis, verzekeringsarts, voormalig manueel therapeut, en voormalig lid klachtencommissies
Mr. A.A. Verhoeven-Heemskerk, juriste, voorzitter en lid verschillende klachtencommissies, secretaris Tuchtcollege Groningen
Drs. Marja van Zuilen, psycholoog,  lid klachtencommissie
Dr. J. Jukema, deskundige ouderenzorg, specialist ouderenzorg

Praktische informatie over hoe u een klacht schriftelijk kunt indienen, mits u bent aangesloten bij de Quasir Klachtencommissie, kunt u hier vinden.

Preventie van klachten
Hoe eerder onvrede wordt gesignaleerd, des te gemakkelijker is het een oplossing te vinden. Onze stelling is dan ook: Elke zorgmedewerker dient signalen serieus te nemen en klachten bespreekbaar te maken. Quasir geeft desgewenst coaching en training aan teamleiders en zorgverleners om deze doelstellingen te realiseren.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.

Informatieaanvraag abonnementen systeem van Quasir

email-handtekening-quasir-728x90

Waarin bent u geïnteresseerd?

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam (verplicht)

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Gegevens organisatie:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.