
Via Quasir kunt u zich via het abonnement klachtencommissie aansluiten bij de onafhankelijke klachtencommissie Quasir
Daarmee bent u er verzekerd van dat u aan de wettelijke vereisten voldoet. En mogelijk nog belangrijker: u bent ervan verzekerd dat de klachten die over uw organisatie worden ingediend door een klachtencommissie accuraat en professioneel worden behandeld.
Met het abonnement klachtencommissie voldoet u dus volledig aan de huidige en toekomstige wet- en regelgeving.
Hoe werkt de onafhankelijke klachtencommissie
Iedere klachtencommissie heeft een onafhankelijk voorzitter en ambtelijk secretaris. De overige commissieleden bezitten kennis en kunde ten aanzien van de verschillende zorgsectoren. Mocht een klacht, specifieke kennis vereisen, zal een deskundige geconsulteerd worden.
U kunt per direct via Quasir voor uw organisatie een abonnement op de Klachtencommissie afsluiten of contact opnemen voor meer informatie over het abonnement. Quasir kan een abonnementsvorm aanbieden die goed aansluit bij de grootte van uw organisatie.
Hier kunt u de brochure downloaden.
Praktische informatie over hoe u een klacht schriftelijk kunt indienen, mits u via Quasir bent aangesloten bij een van de klachtencommissies, kunt u hier vinden.
Preventie van klachten
Hoe eerder onvrede wordt gesignaleerd, des te gemakkelijker is het een oplossing te vinden. Onze stelling is dan ook: Elke zorgmedewerker dient signalen serieus te nemen en klachten bespreekbaar te maken. Quasir geeft desgewenst coaching en training aan teamleiders en zorgverleners om deze doelstellingen te realiseren.
Meer informatie
Wilt u meer informatie over de abonnementen van Quasir? Neem dan voor nadere infomatie contact met ons op via onderstaand formulier.