logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Het onafhankelijk perspectief


“Niet oordelen, maar luisteren en analyseren. Betrokken, maar ongebonden. Respectvol en discreet. En vooral: oplossingsgericht. Dat is de meerwaarde van het onafhankelijk perspectief.”

De kracht van onafhankelijkheid
Bij klachtenbemiddeling wordt in goed overleg gezocht naar oplossingen, die recht doen aan de belangen van alle betrokken partijen. Er wordt geen oordeel over de klacht gegeven; het accent ligt op het vinden van werkbare en toekomstgerichte oplossingen.

De klachtenbemiddelaar, cliëntvertrouwenspersoon is bij Quasir in dienst en niet bij de zorginstelling zelf. De collega’s bij Quasir hebben regelmatig overleg, waarbij onafhankelijk opereren het focuspunt is. Hij functioneert onafhankelijk van de organisatie, waarvoor hij klachten bemiddelt. Er zijn geen formele banden met de cliëntenraad of de klachtencommissie. Alleen zo kan er sprake zijn van een vertrouwenspositie ten opzichte van zowel de cliënt als de dienstverlener.

De klachtenbemiddelaar bemiddelt ingeval van klachten, houdt rekening met gevoelens van afhankelijkheid van de cliënt ten aanzien van de zorginstelling of zorgverlener, leert de organisatie hoe met klachten om te gaan, registreert, stelt overzichten op en biedt inzicht aan de organisatie en geeft invulling aan het klachtenmanagement.

Brochures en telefonisch advies
U kunt hier de brochure downloaden over de adviesdiensten van Quasir op het gebied van klachtenmanagement. Voor de brochure over het onafhankelijk calamiteitenonderzoek kunt u hier terecht.

Onze adviseurs kunnen u in een persoonlijk onderhoud informeren over uw Wkkgz verplichtingen en de diensten van Quasir.

Infographic Wkkgz verplichtingen

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.


Aanvraag telefonisch adviesgesprek

Waarin bent u geïnteresseerd?

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Gegevens organisatie:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.