logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN | ACADEMY | ONDERZOEK EN ADVIES

Missie en visie


Het onafhankelijk perspectief

Quasir ontzorgt organisaties en aanbieders in de zorg en welzijn

Onze missie

Quasir verhoogt de cliëntentevredenheid door onafhankelijk, professioneel, vakbekwaam en integer mensen te verbinden, relaties te herstellen en inzicht te bieden in kwaliteitsverbetering.

Als netwerkorganisatie willen wij een voortrekkersrol vervullen in de ontwikkeling van ons vakgebied en het structureel verbeteren van het klachtenmanagement bij onze klanten.

Onze visie

Quasir vindt dat de vanuit een onafhankelijk perspectief verkregen feedback van cliënten een wezenlijke bijdrage levert aan zowel de cliëntentevredenheid als de kwaliteit en veiligheid bij haar klant-opdrachtgevers.

Onze kernwaarden

Wij willen voor onze klanten en medewerkers een ambitieuze, ontwikkelgerichte en betrouwbare partner zijn en hanteren daarbij de kernwaarden:

Onafhankelijk

Onafhankelijkheid in klachtenbemiddeling, calamiteitenonderzoek en cliëntenondersteuning biedt meer kansen tot evenwichtige en laagdrempelige oplossingen met als eindresultaat wederzijds vertrouwen en weten wat er leeft bij uw cliënten.

Vakbekwaam en integer

De professionele en integere specialisten van Quasir hebben zowel juridische kennis als ervaring met klachtenbemiddeling, calamiteitenonderzoek, cliëntenondersteuning, trainingen/workshops en mediation. Zij bieden vertrouwen, een luisterend oor en vertrouwelijkheid en zoeken met de betrokken partijen naar overeenstemming in beider belang.

Inzichtgevend

Met het inzetten van door de Quasir Academy opgeleide functionarissen wordt voor uw organisatie vanuit gedegen signalering, registratie en rapportage zinvolle management informatie verkregen voor procesverbeteringen, dit zorgt voor helderheid en duidelijkheid naar zowel uw staf als medewerkers.

Verbindend

Hoe goed je als organisatie ook je best doet: het is onmogelijk om aan alle verwachtingen van je cliënten te voldoen. Niet altijd zijn die verwachtingen ook reëel. En bovendien: waar gehakt wordt, vallen spaanders; er gaan nou eenmaal dingen mis. Dat is in veel gevallen overkomelijk: veel cliënten zijn bereid om te accepteren dat dingen anders gaan dan de bedoeling was. Voorwaarde is wel dat er met klachten zorgvuldig wordt omgegaan.

Dit betekent op alle niveaus goed luisteren op een onafhankelijke wijze. Hierbij draait het niet alleen om aandacht voor de cliënt maar ook door in verbinding en alert te zijn op de verwachtingen, wensen en signalen van de cliënt.

Kies voor Quasir

Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

TIP: klik hier op de speciale Quasir pagina met allerlei documentatie over o.a. de Wkkgz.

Voor een adviesgesprek, lokale workshop, voorlichtingssessie voor u zelf of uw klachten- of kwaliteitsfunctionarissen kunt zich aanmelden met onderstaand contactformulier of bel naar 085-4874012.


Informatieaanvraag over de abonnementen van Quasir


Waarin bent u geïnteresseerd?

Uw persoonlijke gegevens (verplicht):

Achternaam

Voornaam

E-mail adres

Telefoon

Functie

Gegevens organisatie (verplicht):

Naam

Adres

Postcode

Woonplaats

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):

Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieStichting ZorggeschilVKIGVvKNCZ (Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg)ZorgthuisnlGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze


Toestemming (verplicht):

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.


Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!