logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Historie


Oorsprong
De Stichting Klachtenbemiddeling Gezondheidszorg (SKG) werd in 1987 opgericht, toen een ziekenhuis in Zeist een onafhankelijke klachtenbemiddelaar wilde inschakelen. De ontwikkeling in de zorg en onze samenleving: ondernemerschap in de zorg, klantvriendelijkheid, mondigheid van zorgconsumenten droeg er toe bij dat de roep om een goed toegankelijke en onafhankelijke klachtenbemiddelaars groeide. Steeds meer zorgorganisaties volgden het voorbeeld uit Zeist.

Groei en professionalisering
Na een succesvolle reorganisatie en professionaliseringsslag, werd in 2008 de naam veranderd van Stichting Klachtenbemiddeling Gezondheidszorg in Quasir. Dit luidde dit een nieuwe fase in.

Aanvankelijk bestond onze dienstverlening uit het zelf opleiden en detacheren van klachtenbemiddelaars. Daarmee bouwden we veel expertise op. Doordat de nu ruimt 20 klachtenfunctionarissen regelmatig hun ervaringen met elkaar delen, zijn we een voorloper geworden op het gebied van professioneel klachtmanagement in de zorg. De informatie die klachten de zorgorganisatie oplevert, kan op veel plekken nog veel beter gebruikt worden om de kwaliteit van zorg en dienstverlening naar een hoger plan te tillen. Ook de cliënttevredenheid stijgt zo.

Meer informatie
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.