logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Ben je als klachtenfunctionaris goed getraind in het voeren van een klachtbemiddelingsgesprek en mediation. Volg 8 en 22 november 2-daagse training Quasir Academy

Anke Valent, manager Quasir

 

Een goed klachtbemiddelingsgesprek uitvoeren met oog voor onafhankelijkheid en analytisch vermogen is een vak apart.

  • Hoe blijft u “neutraal”  en wat betekent dat precies?
  • Wanneer neemt u de regie en wanneer laat u los?
  • Gaat u hierbij analytisch te werk?
  • Welke vaardigheden kunnen u hierbij helpen?

Voor wie? 
Deze training is voor mensen die bemiddelen tussen de klager en degene tegen wie de klacht is gericht of die (mede)verantwoordelijk is voor de oplossing van de klacht. Hierbij kan het gaan om de klachtenfunctionaris, patiëntvertrouwenspersoon, cliëntvertrouwenspersoon, lid klachtencommissie/geschillencommissie, kwaliteitsfunctionaris, zorgmedewerker, beleidsadviseur en manager.

Doel van de training:
Het inzicht krijgen in en oefenen met vaardigheden, specifiek in bemiddelingsgesprekken tussen klagers en aangeklaagden.

Wat komt er in de training aan bod?
In deze training gaan we aan de slag door doen en zelf te ervaren, onder andere met behulp van acteurs. Gaandeweg leert u hoe een goed klachtbemiddelingsgesprek te voeren; professioneel en oplossingsgericht. Vooraf krijgt u een online intakegesprek om uw vragen mee te kunnen nemen in het trainingsprogramma.

De volgende onderwerpen krijgen uitgebreid aandacht:
– Luisteren, samenvatten, doorvragen
– Herformuleren van de klacht in behoeftes en wensen
– Bemiddeling afwisselend gesprek met klager en aangeklaagde
– Bemiddelingsgesprek met klager en aangeklaagde
– Beginselen van conflicthantering

Het is een vaardigheidstraining met veel oefening, deels met acteurs.

Meer informatie:
De 2 daagse training “Gesprekstechnieken en bemiddelingsvaardigheden” wordt door de Quasir Academy georganiseerd op 8 en 22 november. (het volledige trainingsprogramma is terug te vinden op de website van Quasir)

U kunt HIER meer informatie over o.a. de inhoud van deze training, de leervormen en doelen en het bijbehorende tarief terugvinden. (bij interesse kunt u zich daar direct van een plaats verzekeren via dit aanmeldingsformulier.

NB Leden van de Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg (VKIG) en Leden van de Vereniging voor Klachtrecht (VvK) ontvangen op de trainingen van de Quasir Academy korting!

Deze training kan ook voor uw organisatie als incompany training worden georganiseerd. Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir via dit contactformulier