Strippenkaart voor individuele coaching: voor een frisse kijk op uw werk

NIEUW: intervisie met een onafhankelijke coach

Werken in de zorg lijkt soms op jongleren met taken en verantwoordelijkheden. Zeker als u zorgprofessional bent op het gebied van klachten, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en calamiteiten. Aan de ene kant is er de cliënt: die staat natuurlijk altijd voorop. Tegelijkertijd hebt u te maken met zaken als wet- en regelgeving en het beleid van uw zorgorganisatie. En dan zijn er nog persoonlijke factoren, variërend van tijdsdruk en omgaan met collega’s tot ambities voor de langere termijn. Dan kan het heel zinvol zijn om uw werk eens ‘tegen iemand aan te houden’. De onafhankelijke coaches van Quasir staan dan voor u klaar. Dit kan nu heel laagdrempelig via de vijfstrippenkaart voor individuele coaching.

 

Twee weten meer dan één

Een gesprek met een onafhankelijke coach kan inspirerende en waardevolle inzichten opleveren om uw werk nog professioneler en met meer intrinsieke motivatie uit te voeren. Twee weten nu eenmaal meer dan één. U kunt via de 5-strippenkaart sparren met onze coaches over onderwerpen naar eigen keuze. Zo kunt u voor het nemen van complexe beslissingen vragen om begeleiding en feedback. Ook kunt u intervisie vragen over actuele zorgonderwerpen en -aspecten binnen uw organisatie. En natuurlijk kunt u ook bij onze coaches aankloppen om uw werk en zorgloopbaan nog beter aan te laten sluiten bij uw competenties, aspiraties, karaktereigenschappen en persoonlijke omstandigheden.

“Dingen helder hebben”

Sparren met een coach van Quasir: hoe pakt zoiets uit voor zorgprofessionals? Rimke Griffioen heeft er inmiddels ervaring mee. Zij werkt bij zorgorganisatie Prisma als beleidsadviseur, klachtenfunctionaris en calamiteitenonderzoeker. Rimke: “Ik werk al 25 jaar in de gehandicaptenzorg en ook al heel lang met dezelfde mensen. Iedereen heeft patronen hoe hij of zij te werk gaat; op een gegeven moment merkte ik dit ook bij mezelf. ‘Hoe komt het eigenlijk dat als ik bepaald gedrag laat zien dat mensen dan zus en zo reageren?’ Omdat ik als bemiddelaar werk, wilde ik dit soort dingen van mezelf helder hebben. Voor mij was het daarom heel waardevol als een buitenstaander, de coach van Quasir, daarop doorvraagt.”

 

Individuele coaching: zo werkt het

Met de vijfstrippenkaart hebt u, of uw organisatie, recht op vijf coachingsessies van elk 1½ uur. Zo’n sessie vindt telefonisch plaats of online via Zoom. U bepaalt zelf wanneer en waarover u wilt sparren met de coach. De vijfstrippenkaart is een jaar lang geldig en kost 495 euro. De strippenkaart komt op naam van uw organisatie maar is niet persoonsgebonden. Ook collega’s binnen uw organisatie kunnen er dus gebruik van maken.

 

“Carrièreswitch”

Sparren met een coach van Quasir kan ook heel zinvol zijn bij vragen over ambities, studie en bijscholing. Francijn Woudstra heeft hier ervaring mee. Met haar juridische achtergrond heeft ze de stap gezet om klachtenfunctionaris te worden. Francijn: “Als jurist heb ik ook veel te maken gehad met onvrede, klachten en geschillen, die in procedures werden uitgevochten. Ik wilde in een nieuwe functie graag het verschil maken door mensen via mediaton het vertrouwen in elkaar terug te laten krijgen. Tijdens de opleiding heb ik me wel eens afgevraagd: ‘Doe ik goed aan deze carrièreswitch?’ Hierover kon ik sparren met mijn coach van Quasir, maar ook over concrete dingen zoals hoe ik mezelf in de markt kan zetten.”

 

Voor wie?

De strippenkaart voor individuele coaching is ideaal op zorgprofessionals die zich in de breedste zin bezighouden met klachten, cliëntondersteuning, cliënttevredenheid, zorgkwaliteit en calamiteiten. Bijvoorbeeld:

  • Klachtenfunctionarissen
  • Cliëntvertrouwenspersonen
  • Calamiteitenonderzoekers
  • Adviseurs zorg, kwaliteit en veiligheid

 

Vragen?

Meer informatie over de strippenkaart voor individuele coaching vindt u hier. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met:

 

Siberta Hassing
Business Unit Leider van de Quasir Academy
academy@quasir.nl
085-4874012

Gerelateerde artikelen

Jaarverslag nieuwe dienst CVP Wzd-aanbieders beschikbaar

Het jaarverslag van de vier aanbieders van CVP Wzd’s – Adviespunt Zorgbelang, het LSR, Quasir en Zorgstem – is nu beschikbaar. Hierin lees je hoe in het uitdagende startjaar samen vorm is gegeven aan deze nieuwe functie van CVP Wzd.

Lees verder

“Kom als klachtenfunctionaris uit je comfortzone”

Vier jaar is Guido van het Erve nu klachtenfunctionaris. Het vak leren is één, maar geïnspireerd en nieuwsgierig blijven een tweede. Hoe pakt Guido dat aan? Zijn tip: kom uit je comfortzone! Lees zijn ervaringen.

Lees verder

Opleiding Klachtenfunctionaris nu ook voor sociaal domein

Bemiddeling bij klachten is in het sociaal domein niet fundamenteel anders dan in de zorg. Reden voor Quasir om de bestaande opleiding Klachtenfunctionaris ook aan te bieden voor medewerkers van gemeenten en sociale diensten.

Lees verder

LEES NU: Quasir Vizier

Nieuws en interviews rond klachten, calamiteiten, geschillen en cliëntvertrouwenswerk leest u in de Quasir Vizier. Ons eigen magazine voor zorgprofessionals bevat interessante artikelen over scholing, zorgprofessionals in het veld en meer.

Lees verder

Een (anonieme) melding bij de Inspectie Gezondheidszorg en dan?

Elke burger kan misstanden in de zorg melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Maar voor gevolgen heeft dat voor u als zorgaanbieder? Lees wat een (anonieme) burgermelding inhoudt en hoe Quasir u daarbij helpt.

Lees verder

De cliënten­vertrouwenspersoon Wzd in coronatijd

De coronapandemie maakt de uitvoering van de Wet zorg en dwang lastig. Zowel voor de cliënten en de zorginstellingen als de cliëntenvertrouwenspersonen (cvp). Petra de Wijn, cvp bij Quasir, deelt haar ervaringen in coronatijd.

Lees verder
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.