logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN | ACADEMY | ONDERZOEK EN ADVIES

Adviesgesprek over de Wkkgz, Wzd en Wvggz


Wat voor impact hebben de Wkkgz, Wzd en Wvggz op uw organisatie en uw medewerkers?

In de Wet klachten, kwaliteit en geschillen zorg (Wkkgz) is onder andere het aanstellen van een klachtenfunctionaris en zich aansluiten bij een onafhankelijke geschilleninstantie verplicht gesteld voor iedere zorgaanbieder.

Verder is in de Wet zorg en dwang (Wzd) en de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) geregeld dat iedere zorgaanbieder die zorg verleent onder de Wzd en/of de Wvvgz, aangesloten moet zijn bij een klachtencommissie Wzd en/of een klachtencommissie Wvggz.

De overheid streeft een onafhankelijke en transparante klachtenbehandeling voor cliënten na.

Onze adviseurs staan u graag hierover persoonlijk te woord en kunnen u desgewenst direct advies geven of een incompany workshop op maat aanbieden over:

  • hoe richt u professioneel klachtenmanagement in
  • welke gevolgen hebben de Wkkgz, Wzd en Wvggz voor uw klachtenmanagement;
  • welke kansen biedt dit aan cliënten/patiënten;
  • welke kansen biedt dit aan organisaties en zorgprofessionals;
  • de rol van de onafhankelijke klachtenfunctionaris en/of cliëntvertrouwenspersoon;
  • het aansluiten bij een onafhankelijke klachtencommissie (Wzd/Wvggz);
  • de verplichte aansluiting bij een onafhankelijke geschilleninstantie;
  • het snel kunnen beschikken over een onafhankelijk voorzitter van een calamiteitencommissie
  • praktische gevolgen van de Wkkgz, Wzd en/of Wvggz;
  • de abonnementen van Quasir;
  • het detachering van professionals;
  • het verrichten van calamiteitenonderzoeken;
  • of het volgen van opleidingen en trainingen aan de Quasir Academy.

Wilt u vrijblijvend meer informatie over de gevolgen en kansen die deze wetten voor uw instelling en cliënten biedt, maatwerkadvies of meer weten over de dienstverlening van Quasir, neem dan contact met ons op.

Kies voor Quasir

Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

TIP: klik hier op de speciale Quasir pagina met allerlei documentatie over o.a. de Wkkgz.

Voor een adviesgesprek, lokale workshop, voorlichtingssessie voor u zelf of uw klachten- of kwaliteitsfunctionarissen kunt zich aanmelden met onderstaand contactformulier of bel naar 085-4874012.


Aanvraag telefonisch adviesgesprek


Waarin bent u geïnteresseerd?

Uw persoonlijke gegevens (verplicht):

Achternaam

Voornaam

E-mail adres

Telefoon

Adres

Postcode

Woonplaats

Beroepsachtergrond:

Functie

Werkzaam bij organisatie

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen In de Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):

Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieStichting ZorggeschilVKIGVvKNCZ (Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg)ZorgthuisnlGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze


Toestemming (verplicht):

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.


Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!