logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Train de trainer: ‘Workshop omgaan met klachten door medewerkers’


Gegevens:
2 dagdelen, 1 dag

Data:
Bij interesse kan contact worden opgenomen met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.

Tarief:
Normaal tarief € 525,- (excl. BTW)
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Doel van de module:
Het doel van deze module is om aan verschillende groepen medewerkers in een organisatie een workshop te geven over het vroegtijdig en laagdrempelig signaleren, opvangen en oplossen van klachten.

Doelgroep:
Deze module is voor mensen die klachten opvangen en/of bemiddelen (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars, klachtenopvangers).

Beschrijving:
Een klachtvriendelijke organisatie is een organisatie waarbij klachten snel en dicht bij de bron van het ontstaan worden opgelost. Er wordt gesproken over decentrale klachtenafhandeling als de klachten niet alleen centraal, door de klachtenfunctionaris of klachtenbemiddelaar worden opgevangen en opgelost, maar ook op de afdeling waar ze zijn ontstaan. Het blijkt goed te werken als klachten laagdrempelig worden opgevangen en bij voorkeur zelfs voorkomen. Om dit te kunnen doen is het belangrijk om de signalen van onvrede in een vroeg stadium te herkennen en aan te pakken.
In deze module oefen je met verschillende werkvormen, je bereidt een programma voor voor een workshop. Je krijgt tips en trics over het omgaan met een groep, het bouwen van een goed en aansprekend programma.

Na de module:

Na het volgen van deze module heb je voldoende kennis en vaardigheid om een workshop aan medewerkers van een zorgorganisatie te geven over het vroeg signaleren, opvangen en waar mogelijk oplossen van klachten.

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze training:
– Omgaan met een groep
– Maken van een aansprekend workshop-programma
– Gebruik en afwisseling van verschillende werkvormen
– Helder communiceren

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.


Aanmelding vaardigheidstraining, masterclass, workshop of telefonisch opleidingsadvies

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalings- en annuleringsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalings- en annuleringsvoorwaarden van Quasir.

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.