logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Omgaan met heftige emoties en agressie


Gegevens:
2 dagdelen, 1 dag

Data:
Bij interesse kan contact worden opgenomen met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.

Tarief:
Normaal tarief € 525,- (excl. BTW)
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Doel van de module:
In het opvangen of bemiddelen van onvrede, kan je te maken krijgen met heftige emoties en agressie. Deze module biedt inzicht in het omgaan hiermee. Het is een interactieve module waarbij de nadruk ligt op het oefenen van vaardigheden, deels met een acteur.

Doelgroep:
Deze module is voor mensen die werkzaam zijn in de opvang en/of bemiddeling van klachten en onvrede van klanten, cliënten en patiënten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars, klachtenopvangers).

Tijdens de module wordt behandeld:
– Eigen referentiekader en waarnemingsvermogen
– Vormen van heftige emoties en agressie: verdriet, emotionele chantage, frustratieagressie, doelgerichte en instrumentele agressie
– Basisvaardigheden voor het effectief en professioneel omgaan met emoties
– Gedrag lokt reactie uit: escalerend en de-escalerend gedrag
– Verbale en non-verbale agressie
– Aangeven van grenzen
– Omgaan met eigen agressie
– Tips en tricks

De training is interactief en er wordt veel geoefend, deels met acteur.
De focus ligt op het voeren van telefoongesprekken en persoonlijke gesprekken.

Na de module:
Na afloop van de training bent je beter in staat alert te reageren op emotioneel en agressief gedrag. Je kunt emoties en (potentiële) agressie van klanten / cliënten in een vroeg stadium herkennen en benoemen. Je kunt effectief reageren op uitdagend en agressief gedrag door middel van confronteren en kalmeren. Je krijgt meer grip op emotioneel en agressief gedrag. Je leert je eigen reacties en grenzen te herkennen en bewaken. Je leert beter omgaan met emoties en agressie.

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze training::
-Conflicthantering
– Flexibiliteit
– Luisteren, samenvatten, doorvragen
– De-escaleren
– Klantgerichtheid

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Aanmelding vaardigheidstraining, masterclass, workshop of telefonisch opleidingsadvies

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalingsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalingsvoorwaarden van de Quasir Academy

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.