logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Klachtenmanagement


Gegevens:
2 dagdelen, 1 dag

Data:
Bij interesse kan contact worden opgenomen met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.

Tarief:
Normaal tarief € 525,- (excl. BTW)
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Doel van de module:
Het krijgen van inzicht in alle facetten van klachtenmanagement in een organisatie en de rol die de klachtenfunctionaris daarin kan spelen.

Met de Wkkgz staat het onderwerp ‘klachtenbehandeling’ noodgedwongen op de beleidsagenda. Dat kan een mooi moment zijn om het hele klachtenmanagement
van een zorgaanbieder eens onder de loep te nemen. Wat gaat goed? Waar zitten de witte vlekken? Wat kan beter? In deze training passeren alle aspecten van klachtenmanagement de revue. Dat levert goede handvatten om bovenstaande vragen te kunnen beantwoorden

Doelgroep:
Deze module is voor mensen die zich bezig houden met de behandeling en opvolging van klachten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars), managers, stafmedewerkers, beleidsmedewerkers.

Tijdens de module wordt besproken:
– De verschillende elementen van klachtenmanagement
– De inbedding van de klachtenbemiddeling in het kwaliteitsbeleid van de instelling
– Verschillende invalshoeken, instrumenten om klachtenmanagement te verbeteren

Na de module:
– weet je hoe klachtenbeleid is ingebed in het overkoepelende beleid (klantbeleid, kwaliteitsbeleid) van een organisatie
– wie de verschillende spelers zijn in het klachtenmanagement en welke rollen, verantwoordelijken en bevoegdheden zij hebben
– heb je handvatten om vanuit de positie van klachtenfunctionaris te kunnen bijdragen aan het verbeteren het klachtenmanagement in een organisatie

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze training:
– inzicht in klachtenmanagement
– oog voor diverse verantwoordelijkheden, posities en belangen van de verschillende actoren (waaronder de klachtenfunctionaris) in de organisatie op gebied van klachtenmanagement en klachtenbeleid
– versterking van adviesrol op gebied van klachtenmanagement
– inzicht in procedures en processen bij de zorgaanbieder
– methoden van beïnvloeding van beleid

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.


Aanmelding vaardigheidstraining, masterclass, workshop of telefonisch opleidingsadvies

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalings- en annuleringsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalings- en annuleringsvoorwaarden van Quasir.

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.