logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Gesprekstechnieken voor klachtenopvang


Gegevens:
Deze module kan los gevolgd worden, of voorafgaand aan de basismodule bemiddelingsvaardigheden.

Data:
Bij interesse kan contact worden opgenomen met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.

Tarief:
Normaal tarief € 1.325,00 excl. BTW
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Bij gelijktijdige aanmelding voor zowel de training Gesprekstechnieken voor klachtenopvang als de training Bemiddelingsvaardigheden gelden de volgende tarieven:
Combinatie normaal tarief € 2.125,00 excl. BTW / Korting voor leden VKIG en VvK: 10%.

Doel van de module:
Het inzicht krijgen in en oefenen met vaardigheden, specifiek in gesprekken met klagers en aangeklaagden

Doelgroep:
Deze module is voor mensen die zich bezighouden met de opvang en/of bemiddeling van klachten (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars, klachtenopvangers).

Tijdens de module wordt behandeld:
– Gespreksstijlen
– Diverse gespreksvaardigheden als feedback geven, informeren, omgaan met emoties, omgaan met weerstand
– Gesprek met klagers
– Soorten klagers en klachten
– Gesprek met aangeklaagde

De training is interactief en er wordt veel geoefend, deels met acteur.
De focus ligt op het voeren van telefoongesprekken, communicatie via e-mail en persoonlijke gesprekken.

Na de module:
– Weet je wat de basisvoorwaarden zijn waaraan gesprekken met klagers en aangeklaagden, moeten voldoen
– Kun je oplossingsgerichte gesprekken voeren met klagers en met aangeklaagden
– (Her)ken je je persoonlijke voorkeursstijl en je aandachtspunten.
– Heb je meer inzicht in aandachtspunten voor gesprekken met klagers en aangeklaagden

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze training:
– Oordeelvrij luisteren
– Methoden van communicatie, bemiddeling
– Inzicht in conflicthantering
– Inzicht in gevoeligheden van verschillende partijen
– Meer gevoel voor onafhankelijke positie van de klachtenfunctionaris.
– Meer praktijkervaring in het voeren van gesprekken

Vervolg:
Na deze module kan de module bemiddelingsvaardigheden worden gevolgd.

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Aanmelding vaardigheidstraining, masterclass, workshop of telefonisch opleidingsadvies

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalingsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalingsvoorwaarden van de Quasir Academy

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.