logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Bemiddelingsvaardigheden


Gegevens:
Deze module kan los gevolgd worden, of na de basismodule gesprekstechnieken

Data:
Bij interesse kan contact worden opgenomen met Quasir via het contactformulier, dit zowel voor in-company trainingen als groepstrainingen.

Tarief:
Normaal tarief € 1.325,00 excl. BTW
Korting voor leden VKIG en VvK: 10%

Bij gelijktijdige aanmelding voor zowel de training Gesprekstechnieken voor klachtenopvang als de training Bemiddelingsvaardigheden gelden de volgende tarieven:
Combinatie normaal tarief € 2.125,00 excl. BTW / Korting voor leden VKIG en VvK: 10%.

Doel van de module:
Het inzicht krijgen in en oefenen met vaardigheden, specifiek in bemiddelingsgesprekken tussen klagers en aangeklaagden.

Bemiddelingsgesprekken voeren is een vak apart.

  • Hoe blijf je “neutraal”  en wat betekent dat precies?
  • Wanneer neem je regie en wanneer laat je los?
  •  Welke vaardigheden kunnen je hierbij helpen?

In deze training gaan we aan de slag door doen en zelf te ervaren,onder andere met behulp van acteurs. Gaandeweg leer je hoe een goed bemiddelingsgesprek te voeren; professioneel en oplossingsgericht. Vooraf krijg je een online intakegesprek om je vragen mee te kunnen nemen in het programma.

Doelgroep:
Deze module is voor mensen die bemiddelen tussen de klager en degene tegen wie de klacht is gericht of die de verantwoordelijk is voor de oplossing van de klacht. (klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars en anderen die in hun werk bemiddelen).

Tijdens de module wordt behandeld:
– Luisteren, samenvatten, doorvragen
– Herformuleren van de klacht in behoeftes en wensen
– Bemiddeling afwisselend gesprek met klager en aangeklaagde (juiste term!)
– Bemiddelingsgesprek met klager en aangeklaagde
– Beginselen van conflicthantering

Het is een vaardigheidstraining met veel oefening, deels met acteurs.

Na de module:
– Weet je wat de basisvoorwaarden zijn waaraan bemiddelingsgesprekken tussen klagers en aangeklaagden moeten voldoen.
– Kun je oplossingsgerichte bemiddelingsgesprekken voeren
– (Her)ken je je persoonlijke kwaliteiten en je aandachtspunten.
– Kun je werken met de beginselen van conflicthantering

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen, trainingen, masterclasses en workshops wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, consultants en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Aanmelding vaardigheidstraining, masterclass, workshop of telefonisch opleidingsadvies

email-handtekening-quasir-728x90

Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Factuurgegevens:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen in Instellingen voor Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZBTNGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Betalingsvoorwaarden:

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalingsvoorwaarden van de Quasir Academy

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Gelieve dit veld leeg te laten.

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir? Neem dan contact met ons op.