Training Klachtenmanagement

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere

Duur

2 dagen
9.30 - 16.30 uur

Duur

2 dagen
9.30 - 16.30 uur

Kosten

€ 295,- (btw-vrij) per trainingsdag

Kosten

€ 295,- (btw-vrij) per trainingsdag
Algemeen

Introductie

Dit betreft één van de trainingen die onderdeel zijn van onze complete opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) in de zorg, welzijn en het sociaal domein. Deze training is geaccrediteerd door Registerplein. Het volgen van deze trainingen is ideaal voor mensen die meer willen weten van het werk van de KF. De trainingen zijn tevens zinvol voor KF’en die hun vakkennis willen opfrissen en voor het behalen van PE punten. De trainers zijn zich ervan bewust dat veiligheid in de groep een vereiste is.

 

Doelgroep

Deze training is voor professionals in de zorg, welzijn en het sociaal domein die hun kennis willen verdiepen over het vak van KF. De KF heeft soms te maken met emotionele cliënten, waarbij klachten u persoonlijk kunnen raken. Het is een functie die daardoor vraagt om veerkracht, zelfstandigheid, betrokkenheid en inlevingsvermogen, en tegelijk om onafhankelijkheid, integriteit, onpartijdigheid en het nemen van professionele distantie. Tijdens deze training dient u in staat te zijn om functioneel feedback te geven, te vragen en te ontvangen en aan zelfreflectie te doen. Ook dient u goede schriftelijke communicatievaardigheden te hebben. Er wordt uitgegaan van een hbo denk- en werkniveau.

 

Doelstelling

Inzicht krijgen in alle facetten van klachtenmanagement binnen de zorg, welzijn en het sociaal domein, en de rol die de klachtenfunctionaris daarin kan spelen.

 

Resultaat

  • U weet hoe klachtenbeleid is ingebed in het overkoepelende klant- en kwaliteitsbeleid van een zorginstelling, gemeente of andere organisatie in de zorg, welzijn of sociaal domein.
  • U hebt inzicht in de verschillende facetten van klachtenmanagement, zoals klachtenregistratie, rapportage en signalering.
  • U hebt inzicht in de verschillende actoren in het klachtenmanagement en welke rollen, verantwoordelijkheden en bevoegdheden ieder daarbinnen heeft.
  • U hebt aanknopingspunten om als klachtenfunctionaris vanuit een onafhankelijke positie bij te dragen aan verbetering van het klachtenmanagement binnen organisaties.

 

In bijzondere situaties is de training online te volgen via Zoom, dit altijd in overleg met de verantwoordelijke van de Academy.

 

Contact

Heeft u aanvullende vragen? Siberta Hassing is Business Unit Leider van Quasir Academy en zit voor u klaar.

Contact met Siberta Hassing:

Inhoud training Data Brochure Schrijf u in
  • 14 PE punten
  • Geaccrediteerd
    door Registerplein
  • Klachtenregistratie,
    rapportage en signalering
  • Actoren, rollen en
    verantwoordelijkheden
  • Inbedding in het
    klant- en kwaliteitsbeleid
Interview Aria van Straten Scheper advies checlist

Advies nodig?

Benieuwd of deze trainingen van de opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) bij u passen? Neem gerust contact op met de Quasir Academy. Wij informeren u graag over de diverse trainingen en het werk van de KF. De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek en cliëntenondersteuning.
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.