Training Introductie Klachtenbemiddeling

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere

Duur

1 dag

Duur

1 dag

Kosten

€ 295,- (btw-vrij)

Kosten

€ 295,- (btw-vrij)
Algemeen

Introductie

Dit betreft één van de trainingen die onderdeel zijn van onze complete opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) in de zorg, welzijn en het sociaal domein. Deze training is geaccrediteerd door Registerplein.

Het volgen van deze trainingen is ideaal voor mensen die meer willen weten van het werk van de KF. De trainingen zijn tevens zinvol voor KF’en die hun vakkennis willen opfrissen en voor het behalen van PE punten. De trainers zijn zich ervan bewust dat veiligheid in de groep een vereiste is.

 

Doelgroep

Deze training is voor professionals in de zorg, welzijn en het sociaal domein die hun kennis willen verdiepen over het vak van KF. De KF heeft soms te maken met emotionele cliënten, waarbij klachten u persoonlijk kunnen raken. Het is een functie die daardoor vraagt om veerkracht, zelfstandigheid, betrokkenheid en inlevingsvermogen, en tegelijk om onafhankelijkheid, integriteit, onpartijdigheid en het nemen van professionele distantie. Tijdens deze training dient u in staat te zijn om functioneel feedback te geven, te vragen en te ontvangen en aan zelfreflectie te doen. Ook dient u goede schriftelijke communicatievaardigheden te hebben. Er wordt uitgegaan van een hbo denk- en werkniveau.

 

Doelstelling

Inzicht krijgen in de rol en taken van de klachtenfunctionaris binnen de zorg, welzijn en het sociaal domein.

 

Resultaat

  • U weet wat er wordt beoogd met klachtbemiddeling en wat daarin de taak en de rol is van de klachtenfunctionaris.
  • U weet welke competenties nodig zijn om de functie te kunnen vervullen en aan welke competenties u zelf nog kunt werken.

 

In bijzondere situaties is de training online te volgen via Zoom, dit altijd in overleg met de verantwoordelijke van de Academy.

Inhoud training Data Meer informatie Brochure Schrijf u in
  • Geaccrediteerd
    door Registerplein
  • Onafhankelijke houding
  • Proces van
    klachtenafhandeling
  • Professionele autonomie
  • Begrippen
  • Klachten en kwaliteit

Advies nodig?

Benieuwd of deze training van de opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) bij u past? Neem gerust contact op met de Quasir Academy. Wij informeren u graag over de diverse trainingen en het werk van de KF. De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek en cliëntenondersteuning.
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.