Opleiding Klachtenfunctionaris Zorg, Welzijn en Sociaal Domein

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere

Duur

14 dagen in 9 maanden

Duur

14 dagen in 9 maanden

Kosten

€ 5445 inclusief examen

Kosten

€ 5445 inclusief examen
Opleiding

Praktijkgerichte kennis en ervaring

Onze opleiding tot klachtenfunctionaris in de zorg wordt gegeven door trainers die zelf werken of hebben gewerkt als klachtenfunctionaris. Hun ervaringen en inzichten vertalen zich in een praktijkgerichte opleiding, volledig afgestemd op de eisen en uitdagingen van de hedendaagse tijd.

Opbouw opleiding

De opleiding bestaat uit een combinatie van theorie en casuïstiek, die u naast praktijkgerichte kennis en ervaring ook persoonlijke ontwikkeling oplevert.

De duur van deze opleiding tot klachtenfunctionaris is 14 lesdagen, verspreid over negen maanden.

Voor wie?

De opleiding tot Klachtenfunctionaris is voor professionals in de zorg, welzijn en het sociaal domein, die zich willen ontwikkelen in het vak van klachtenfunctionaris. Denk hierbij ook aan managers Kwaliteit binnen ziekenhuizen.

Voor medewerkers in het sociaal domein – denk aan functies zoals klachtencoördinator en ombudsman – zijn de modules ‘Juridische kaders’ op maat aangepast.

Tijdens de opleiding Kachtenfunctionaris verkent u uw grenzen en mogelijkheden als klachtenfunctionaris. Zo ontdekt u welke stijl van werken het best bij u en diverse situaties past.

Kosten:

  1. Modules: € 4995
  2. Examen: € 450
  3. Eventueel herexamen: € 225

Alle bedragen zijn btw-vrij.

Contact

Heeft u aanvullende vragen? Siberta Hassing is Business Unit Leider van Quasir Academy en zit voor u klaar.

Contact met Siberta Hassing:

Accreditaties:

 

Wat u leert Studieprogramma Data en locaties Brochure Aanmelden
  • 214,5 PE punten Registerplein
  • 78 PE punten Mediators Federatie (MFN)
  • Speciaal voor zorg, welzijn en sociaal domein
  • Persoonlijke ontwikkeling
    en reflectie
  • Gespreks- en
    bemiddelingsvaardigheden
  • Kennis van
    juridische aspecten
  • Geaccrediteerd door Registerplein en MFN
Interview Aria van Straten Scheper advies checlist

Advies nodig?

Wilt u weten of de opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) bij u past? Neem gerust contact op met de Quasir Academy. Wij informeren u graag over de opleiding en het werk van de KF. De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek en cliëntenondersteuning.
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.