Opleiding Klachtenfunctionaris Zorg, Welzijn en Sociaal Domein

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere (of online)

Locatie

Wisselweg 33, 1314 CB Almere (of online)

Duur

14 dagen in 9 maanden

Duur

14 dagen in 9 maanden

Kosten

€ 6.490 inclusief examen

Kosten

€ 6.490 inclusief examen
Opleiding

Praktijkgerichte kennis en ervaring

Onze opleiding tot klachtenfunctionaris in de zorg wordt gegeven door trainers die zelf werken of hebben gewerkt als klachtenfunctionaris. Hun ervaringen en inzichten vertalen zich in een praktijkgerichte opleiding, volledig afgestemd op de eisen en uitdagingen van de hedendaagse tijd.

 

Opbouw opleiding

De opleiding bestaat uit een combinatie van theorie en casuïstiek, die u naast praktijkgerichte kennis en ervaring ook persoonlijke ontwikkeling oplevert.

De duur van deze opleiding tot klachtenfunctionaris is 14 lesdagen, verspreid over negen maanden.

 

Voor wie?

De opleiding tot Klachtenfunctionaris is voor professionals in de zorg, welzijn en het sociaal domein, die zich willen ontwikkelen in het vak van klachtenfunctionaris. Denk hierbij ook aan managers Kwaliteit binnen ziekenhuizen.

Voor medewerkers in het sociaal domein – denk aan functies zoals klachtencoördinator en ombudsman – zijn de modules ‘Juridische kaders’ op maat aangepast.

Tijdens de opleiding Klachtenfunctionaris verkent u uw grenzen en mogelijkheden als klachtenfunctionaris. Zo ontdekt u welke stijl van werken het best bij u en diverse situaties past.

 

Kosten:

  1. Modules: € 5995 vanaf inschrijving per 1 december 2022 (getekende inschrijving tot 1 december 2022 € 4.995)
  2. Examen: € 495
  3. Eventueel herexamen: € 275

Alle bedragen zijn btw-vrij.

 

Contact

Siberta weet alles van onze opleidingen. Heeft u een vraag of wilt u ergens over sparren? Bel met Siberta en u krijgt gelijk antwoord.

 

Accreditaties:

Voor het kwaliteitsregister voor klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg bij Registerplein; 214,5 PE punten.

 

Wat u leert Studieprogramma Data en locaties Brochure Aanmelden
  • Deze opleiding is te volgen met het STAP-budget
  • 214,5 PE punten Registerplein
  • Geaccrediteerd door Registerplein
  • Speciaal voor zorg, welzijn en sociaal domein
  • Persoonlijke ontwikkeling
    en reflectie
  • Gespreks- en
    bemiddelingsvaardigheden
  • Kennis van
    juridische aspecten (Wkkgz)
Interview Aria van Straten Scheper advies checlist

Advies nodig?

Wilt u weten of de opleiding tot klachtenfunctionaris (KF) bij u past? Neem gerust contact op met de Quasir Academy. Wij informeren u graag over de opleiding en het werk van de KF. De Quasir Academy is hét opleidingsinstituut voor professionals en organisaties op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek en cliëntenondersteuning.
© Quasir BV Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn 2021. Alle rechten voorbehouden.