logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Module 8 Onafhankelijkheid


MODULE 8 ONAFHANKELIJKHEID

Doel van de module:
Inzicht krijgen in hoe je je onafhankelijke positie – zoveel mogelijk – kunt waarborgen, zowel als je intern als extern werkt als klachtenfunctionaris.

Tijdens de module wordt behandeld:
– Wat wordt verstaan onder onafhankelijk?
– Wat is de overeenkomst/het verschil met onpartijdigheid en neutraliteit?
– Waarom is jouw onafhankelijkheid belangrijk?
– Welke dilemma’s kom je in de praktijk tegen?
– Hoe ga je dan om met je onafhankelijkheid?
– Wat zijn de absolute do’s en don’ts?

Dit is wederom een module met veel interactie en samen ontdekken.

Na de module:
• Heb je een goed beeld van het belang van je onafhankelijkheid
• Weet je hoe je invulling kunt geven aan je onafhankelijke positie
• Weet je wat de absolute do’s en don’ts zijn
• Heb je wat praktijkvoorbeelden gekregen
• Weet je het verschil tussen intern en externe klachtenfunctionarissen

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze module:
• Helder communiceren
• Bespreekbaar maken van je onafhankelijkheid
• Inzicht in de krachtenvelden
• Oog voor de belangen van partijen

Kies voor Quasir
Bij de opleiding tot klachtenfunctionaris wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf. Uniek daarbij is dat voor een goede afweging of de opleiding tot klachtenfunctionaris iets voor u is, eerst een introductiebijeenkomst kan worden bijgewoond. Gebruik voor het aanmelden voor de introductiebijeenkomst dit formulier.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir of maatwerk? Neem dan contact met ons op.