logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Module 3 Juridische kaders


MODULE 3 JURIDISCHE KADERS

Doel van de module:
Het doel van deze module is kennis opdoen van de juridische aspecten met betrekking tot het klachtenmanagement en het kunnen toepassen er van in het vak van klachtenfunctionaris.

Beschrijving:
In deze module juridische kaders vindt u een beschrijving van het veld. Waar kan de cliënt met zijn klacht naar toe. Hierna volgt een overzicht van de rechten van de cliënt.
Vervolgens een hoofdstuk over de (maatschappelijke) belangenbehartiger van de cliënt: de cliëntenraad.
Er wordt afgesloten met een hoofdstuk over euthanasie. Dit is geen recht van de cliënt, wel gelden er bepaalde regels waar euthanasie aan moet voldoen.

Na de module:
Na het volgen van deze module heeft u voldoende kennis van de juridische kaders binnen het vak klachtenbemiddelaar en kunt u deze in het vak toepassen.

Versterkte kennis, kunde en vaardigheden in deze module:
• Kennis van juridische kaders die betrekking hebben op het veld van klachtenbemiddeling in de zorg.
• Vertalen van de juridische kaders naar de praktijk van de klachtenfunctionaris

Kies voor Quasir
Bij de opleiding tot klachtenfunctionaris wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars en de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf. Uniek daarbij is dat voor een goede afweging of de opleiding tot klachtenfunctionaris iets voor u is, eerst een introductiebijeenkomst kan worden bijgewoond. Gebruik voor het aanmelden voor de introductiebijeenkomst dit formulier.

Aanmelden:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir of maatwerk? Neem dan contact met ons op.