logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN | ACADEMY | ONDERZOEK EN ADVIES

Opleiding tot klachtenfunctionaris


U wilt aan het werk als klachtenfunctionaris in de zorg of het sociaal domein of u bent net begonnen en wilt uw basis verstevigen. Door deze uitgebreide beroepsopleiding te volgen maakt u kennis met alle facetten van dit mooie vak. Uw trainers komen uit de praktijk en zullen veel praktijksituaties met u behandelen en u zult veel oefenen.

✓ Ontvang onze brochure rechtstreeks in uw email inbox
✓ Direct aanmelden voor één van de informatiebijeenkomsten
✓ Direct aanmelden voor de opleiding tot klachtenfunctionaris

Goede klachtopvang en bemiddeling is een belangrijk kwaliteitsinstrument voor iedere hedendaagse zorginstelling. De versterking van de rechtspositie van de cliënt in de zorg omvat onder meer het recht op een effectieve, laagdrempelige klachtenbehandeling. De opleiding Klachtenfunctionaris zorgsector sluit geheel op deze nieuwe wetgeving aan en is door de SNRO geaccrediteerd.

Wkkgz: vraag naar meer onafhankelijke klachtenfunctionarissen

Door invoering van de Wkkgz zal de behoefte aan professionele klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg die in een onafhankelijk kwaliteitsregister staan vermeld toenemen. Met een diploma van deze door de SNRO geaccrediteerde beroepsopleiding van de Quasir Academy op zak en registratie in het kwaliteitsregister, zult u zich onderscheiden en een goede kans maken op een baan in het ziekenhuis of in een andere zorginstelling. Lees meer over de werkwijze en de modules door de brochure te downloaden of te bekijken.

Register Klachtenfunctionarissen in de gezondheidszorg en PE-punten

Indien de opleiding tot Klachtenfunctionaris succesvol met een diploma wordt afgesloten dan kunt u sneller worden toegelaten tot een kwaliteitsregister door het verkrijgen van:
214,5 Registerpunten voor uw registratie in het Register voor klachtenfunctionarissen in de Gezondheidszorg bij het Registerplein
78 PE-punten (permanente educatie) verkrijgen bij het MfN-register.

    

 

 

Introductiebijeenkomst

Wilt u meer weten over de werkzaamheden van de klachtenfunctionaris en de hiervoor benodigde voor-opleiding en competenties? Kom dan vooral naar een introductie van de Quasir Academy die wordt gegeven door ervaringsdeskundige trainers van Quasir.

De eerstvolgende introductiebijeenkomst wordt gehouden op 11 september of 24 september 2020 in het opleidingscentrum van Quasir te Almere. De opleidingen starten in maart en oktober van ieder jaar. Informeer of u hier nog bij kunt zijn.

Klik HIER voor de mogelijke opleidingsdata.

De Quasir Academy rekent voor de introductiebijeenkomst een bescheiden entreeprijs van € 50 (excl. btw). Indien u zich definitief heeft ingeschreven wordt de betaalde entreeprijs voor de introductiebijeenkomst als korting in mindering gebracht.

Geef u hiervoor vandaag nog op door HIER te klikken of bel met Quasir (085-4874012).

Trainingsprogramma voor ervaren klachtenfunctionarissen

U werkt reeds enige tijd als klachtenfunctionaris heel zelfstandig en autonoom en hebt de basis opleiding doorlopen. Juist daarom is het prettig en zinvol om samen met collega’s uit het veld deskundigheidsbevorderende trainingen en opleidingen te volgen.

Zo blijft u bij en kunt u:
– kennis en nieuw inzicht opdoen
– ervaringen uitwisselen met collega’s
– vaardigheden oefenen
– vragen stellen

De trainingen kunnen ook voor uw organisatie als incompany training worden georganiseerd. Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir.

Aantal dagen / prijs exclusief  btw
2 daagse training / € 995
1 daagse training / € 525
1 daagse training / € 525
2 daagse training / € 995
1 daagse training / € 525
Data
Open inschrijving en incompany
Open inschrijving en incompany
Open inschrijving en incompany
Open inschrijving en incompany
Open inschrijving en incompany

 

Kies voor Quasir

Bij alle opleidingen en trainingen wordt door Quasir intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenfunctionarissen en calamiteitenonderzoekers en ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf. Uniek daarbij is dat voor een goede afweging of de opleiding tot klachtenfunctionaris of calamiteitenonderzoeker iets voor u is, eerst een introductiebijeenkomst kan worden bijgewoond. Gebruik voor het aanmelden voor de introductiebijeenkomst, opleiding of training het aanmeldingsformulier.

Wilt u meer informatie over onze mogelijkheden of maatwerk voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op via het e-mailadres academy@quasir.nl of via telefoonnummer 085-4874012.

Alle opleidingen en trainingen van de Quasir Academy kunnen ook voor uw organisatie als in-company training worden georganiseerd. Neem voor een passende offerte telefonisch contact op met Quasir.


Aanmelding introductiebijeenkomst, opleiding, training of telefonisch opleidingsadvies voor klachtenfunctionarissen


Mogelijke keuzes:

Uw persoonlijke gegevens (verplicht):

Achternaam

Voornaam

E-mail adres

Telefoon

Adres

Postcode

Woonplaats

Beroepsachtergrond:

Functie

Werkzaam bij organisatie

Lid van:VKIG (Vereniging van Klachtenfunctionarissen In de Gezondheidszorg)VvK (Vereniging voor Klachtrecht)

Factuurgegevens:

Naam

Adres

Postcode

Woonplaats

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):

Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieStichting ZorggeschilVKIGVvKNCZ (Netwerk Cliënt-en-Raad Zorg)ZorgthuisnlGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze


Betalings- en annuleringsvoorwaarden (verplicht):

Ik ga voor deze aanmelding akkoord met de betalings- en annuleringsvoorwaarden van Quasir

Toestemming (verplicht):

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.


Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!