logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Ervaringen studenten


Onderstaand vertellen studenten over hun ervaring over de bij de Quasir Academy gevolgde opleidingen en hoe zijn hier in de praktijk profijt van hebben gehad.

Linda Otten (opleiding calamiteitenonderzoeker)

“Een degelijke meerdaagse opleiding tot calamiteitenonderzoeker en (onafhankelijk) voorzitter calamiteitencommissie, met een grondige gedoceerde theorie. Dit is in Nederland de enige volledige meerdaagse opleiding waar alle gangbare onderzoeksmethoden (o.a. Prisma en Sire) aan bod komen, met training!

Alle docenten zijn ervaren onderzoekers en geven vakkundig les in o.a. Human factors, rapportage, integriteit en analyse. Een meerwaarde voor alle onderzoekers!”

Fieke Ammeraal (opleiding calamiteitenonderzoeker)

“Veel geleerd, over wat calamiteiten zijn, hoe zorgvuldig onderzoek dient plaats te vinden, leiding te geven aan een onderzoeksteam én adequaat te rapporteren. Gedreven, kundige trainers. Met veel plezier deelgenomen aan deze opleiding.’”

Pien Woerdenbag (opleiding herstelcoach)

“De opleiding vond ik inspirerend en ik heb geleerd om mijn eigen referentiekader los te laten en open te staan voor de normen en waarden van de ander.”

Hanke Timmermans (opleiding klachtenfunctionaris)

“De kracht van de opleiding ligt in de gedreven groep docenten. Stuk voor stuk professionals die zijn doorkneed in de praktijk van klachtopvang, bemiddeling en klachtenmanagement. Vanuit hun brede praktijkervaring slagen zij erin hun kennis en vaardigheden op een inspirerende manier over te dragen. Je voelt je als cursist serieus genomen in je inzet en ambitie. Als je de opleiding met succes hebt afgerond, ben je echt goed voorbereid op de mooie functie van klachtenfunctionaris in de zorg.”

Ine van Doornmalen (opleiding klachtenfunctionaris)

“Wat lijkt het kort geleden dat Quasir en ik elkaar spraken of de opleiding geschikt voor mij was. Wat ben ik blij dat ik hem gedaan heb, ik kijk terug op een leuke, leerzame tijd. En nu het diploma, natuurlijk kom ik op 11 mei naar de diploma-uitreiking en mijn man komt mee.”

Janny Hardeman (opleiding klachtenfunctionaris)

“Mijn naam is Janny Hardeman. Ik werk als klachtenfunctionaris in een regionaal ziekenhuis. In 2015 heb ik de opleiding tot klachtenfunctionaris in de gezondheidszorg gevolgd. (In 2011 heb ik bij Quasir de basistraining tot klachtenfunctionaris gevolgd.) Ik heb genoten van de opleiding. De cursusdagen waren elke keer weer inspirerend en het onderlinge teamgevoel met medecursisten was positief en hecht. We hielpen elkaar naar een volgend niveau. Dit onder leiding van professionele trainers, met oog voor de individuele cursist.

De opleiding is dynamisch en haakt aan bij de actualiteit van de ontwikkelingen van het beroep van klachtenfunctionaris in de gezondheidszorg. Quasir is een bedrijf dat meegroeit met de markt en op vele fronten mogelijkheden ziet voor vernieuwing en verdere professionalisering. Bovendien heeft Quasir contact met relevante stakeholders op het gebied van klachtenbehandeling in de gezondheidszorg. De inhoud van de opleiding helpt mij om me onafhankelijk op te stellen, om mijzelf en de klachtenprocedure professioneel te positioneren binnen de instelling en om rapportages en adviezen vorm te geven.”

Jantine Dijkstra (opleiding klachtenfunctionaris)

“Als klachtenfunctionaris in een regulier ziekenhuis met meer dan 500 klachten per jaar heb ik bijzonder veel gehad aan de opleiding klachtenfunctionaris in de zorg van Quasir. Mijn jarenlange ervaring in de zorg samen met deze opleiding vormen nu een stevige basis voor dit prachtige beroep. Voor mij waren de onafhankelijke rol en het oordeel vrij zijn in je werk belangrijke onderdelen van de opleiding. Als hulpverlener ligt het zwaartepunt van de aandacht toch vooral bij de patiënt/cliënt. Als klachtenfunctionaris ben je er voor beide partijen, voor de klagers én voor de aangeklaagden. Beiden vaak even kwetsbaar en onzeker. De opleiding heeft goede docenten in huis die mij veel inzicht, kennis en vaardigheden hebben gegeven die ik dagelijks in mijn werk gebruik en benut. Ben ik er een betere klachtenfunctionaris door geworden. Ja, dat kan ik gerust zeggen. Ja, echt.”

Kies voor Quasir
Bij de opleidingen van Quasir wordt intensief gebruik gemaakt van reeds ervaren klachtenbemiddelaars, herstelcoaches en/of de ervaringsdeskundige trainers van de Quasir Academy zelf. Uniek daarbij is dat voor een goede afweging of de opleiding tot klachtenfunctionaris of herstelcoach iets voor u is, eerst een introductiebijeenkomst kan worden bijgewoond. Gebruik voor het aanmelden voor de introductiebijeenkomst dit formulier.

Aanmelden voor een opleiding of telefonisch opleidingsadvies:
Gebruik het aanmeldingsformulier op de website van Quasir.

Aanmelden button

Meer informatie:
Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van Quasir of maatwerk? Neem dan contact met ons op.