logo
EXPERTISECENTRUM KLACHTEN, CALAMITEITEN EN GESCHILLEN ZORG EN WELZIJN

Abonnement onafhankelijk klachtenfunctionaris op afroep


Met de invoering van de Wkkgz (01-01-2016), is het vanaf januari 2017 voor elke zorgaanbieder verplicht klachten op informele, onafhankelijke en klantvriendelijke wijze op te lossen. Vanuit hier is o.a. gesteld dat cliënten bij wenselijke bemiddeling een beroep moeten kunnen doen op een laagdrempelige onafhankelijke klachtenfunctionaris. Iets wat Quasir voor u kan verzorgen middels haar abonnementen en/of detacheringscontracten.

Bent u dus een kleine of grote zorg- welzijnsorganisatie, ZZP’er, vereniging of brancheorganisatie en wilt u uw klachtenprocedure professioneel en betaalbaar organiseren dan bent u bij Quasir aan het juiste adres. Door afsluiting van een abonnement of inzet van een klachtenfunctionaris op locatie (detachering) voldoet u aan de eisen die de wet hiervoor stelt. Een hele geruststelling waardoor u zich als zorgaanbieder bezig kunt houden met dat waar uw hart en kracht ligt.

De inzet van een onafhankelijke klachtenfunctionaris wordt verzorgd door onze landelijk opererende ervaren klachtenfunctionarissen. Doordat Quasir, naast detachering, de diensten aanbiedt middels een abonnement is het voor elke zorgaanbieder mogelijk zonder onnodige kosten op een makkelijk manier te voldoen aan de wettelijke verplichtingen.

Voor meer informatie klik HIER voor de brochure van ons abonnement op een onafhankelijke klachtenfunctionaris op afroep. Klik HIER voor de brochure over onze detacheringsmogelijkheden. 

Preventie van klachten
Hoe eerder onvrede wordt gesignaleerd, des te gemakkelijker is het een oplossing te vinden. Onze stelling is dan ook: Elke zorgmedewerker dient signalen serieus te nemen en klachten bespreekbaar te maken. Quasir geeft desgewenst coaching en training aan teamleiders en zorgverleners om deze doelstellingen te realiseren.

Detachering klachtenfunctionarissen
Mocht het voor uw organisatie wenslijk zijn over een ‘eigen’ klachtenfunctionaris te beschikken kunt u gebruik maken van een detacheringscontract. De klachtenfunctionarissen van Quasir komen niet bij u in dienst, ze opereren onafhankelijk. Hierdoor verzekerd u zich dat ze onpartijdig zijn en toewerken naar een oplossing waarin zowel klager als zorgverlener/organisatie zich kan vinden. Quasir beschikt over professionele klachtenfunctionarissen, klachtenbemiddelaars en cliënt- of patiëntvertrouwenspersonen die voor bepaalde of onbepaalde tijd kunnen worden gedetacheerd.
Zo bent u verzekerd van kwalitatief goede dienstverlening op het gebied van klachtenbemiddeling en klachtenmanagement waarbij u voldoedoet aan de vanuit de Wkkgz wettelijk gestelde eisen ten aanzien van klachtenafhandeling.

Meer informatie
Wenst u meer informatie over de abonnementen van Quasir, neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Eenmaal aangesloten ontvangt u de praktische gegevens voor op uw website waardoor cliënten rechtstreeks contact kunnen opnemen met onze coördinator klachtenbemiddeling en of Stichting Zorggeschil.


Informatieaanvraag over de abonnementen van Quasir

email-handtekening-quasir-728x90

Waarin bent u geïnteresseerd?

Uw persoonlijke gegevens:

Achternaam (verplicht)

Voornaam (verplicht)

E-mail adres (verplicht)

Telefoon (verplicht)

Functie

Organisatie

Adres

Postcode

Woonplaats

Gegevens organisatie:

Organisatie / afdeling

Postadres

Postcode

Plaats

Hoe bent u op de Quasir website terechtgekomen (verplicht):Dutch Health NetworkSkiprZorgvisieAD VisieStichting ZorggeschilDe Bureaus - Het HerstelcoachBureauVKIGVvKNCZZorgthuisnlGoogleQuasir NieuwsbriefStudent Quasir AcademyMedewerker QuasirAndere wijze

Ja, Ik geef hierbij mijn contactinformatie aan Quasir zodat u met mij kunt communiceren over mijn vraag, aanmelding of verzoek om telefonisch advies over de opleidingen, trainingen of abonnementsdiensten van Quasir. Uiteraard is hierop het privacyreglement van Quasir van toepassing.

Na invulling van het formulier klikt u eenmaal op "Versturen". Daarna even geduld s.v.p. totdat de mededeling verschijnt dat het formulier is verzonden!

Praktische informatie over hoe u een verzoek tot klachtbemiddeling kunt indienen, mits u hiervoor een abonnement heeft afgesloten bij Quasir, kunt u hier vinden.