
Quasir is het expertisecentrum op het gebied van klachtenmanagement, calamiteitenonderzoek, geschillen en cliëntentevredenheid in zorg en welzijn
Quasir biedt onafhankelijk onderzoek, advies en bemiddeling bij zaken waar cliënten ontevreden zijn en organisaties kwaliteitsverbetering wensen en klachten willen voorkomen. Onze professionals bieden maatwerk op het vlak van klachtenbemiddeling, omgaan met patiëntenfeedback, het bevorderen van de verbetering van de kwaliteit van zorg en cliënttevredenheid.
Met Quasir werkt u aan een ‘klant- en klachtvriendelijke’ omgeving
Quasir verzorgt voor uw organisatie:
– werving, selectie, opleiding en detachering
– abonnement klachtenfunctionaris op afroep
– abonnement vertrouwenpersoon op afroep
– abonnement geschilleninstantie
– abonnement voorzitter calamiteitencommissie op afroep
– abonnement klachtencommissie
– advies over het totale klachtenmanagement
– ondersteuning en advies inrichting klachtenregistratiesysteem
– uitvoeren van calamiteitenonderzoeken
– opleiding tot klachtenfunctionaris
– opleiding tot herstelcoach in nauwe samenwerking met De Bureaus
– opleiding tot calamiteitenonderzoeker of (onafhankelijk) voorzitter calamiteitencommissie
– deskundigheidsbevordering voor klachtenfunctionarissen
– opleiding en training in klachtopvang voor zorgmedewerkers
– opleiding en training voor leden van de Vereniging voor Klachtrecht (VvK)
– masterclass klachtenmanagement voor RvB en MT
– voorlichting over de Wkkgz, Wzd en Wvggz, wat betekent deze wetgeving voor uw klachtenmanagement
Klagers wiens klachten goed behandeld zijn, zijn doorgaans de meest tevreden cliënten en worden zelfs ambassadeur van uw organisatie! Er kan altijd iets misgaan en dat is vervelend, maar vervolgens gaat het er om wat u als professional ermee doet!
Wilt u weten wat de invoering van de Wkkgz, Wzd en Wvggz voor uw organisatie en uw medewerkers betekent?
Quasir adviseert u graag hierover en kan voor uw organisatie een workshop organiseren met bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:
- hoe richt je professioneel en voor ieder zinvol en nuttig klachtenmanagement in;
- wat moet anders geformaliseerd worden?
- welke kansen biedt dit aan cliënten/patiënten;
- welke kansen biedt dit voor de organisaties en zelfstandige professionals;
- de rol van de onafhankelijke klachtenfunctionaris;
- onafhankelijk calamiteitenonderzoek;
- aansluiting bij een erkende geschilleninstantie;
- praktische gevolgen.
Informatie en telefonisch advies
U kunt hier de brochure downloaden over de adviesdiensten van Quasir op het gebied van klachtenmanagement. Voor de brochure over het onafhankelijk calamiteitenonderzoek kunt u hier terecht.
Onze adviseurs kunnen u in een persoonlijk onderhoud informeren over de adviesmogelijkheden van Quasir.
Voor een voorlichtingssessie, adviesgesprek of workshop voor u zelf of uw klachtenfunctionarissen, calamiteitenonderzoekers of cliëntenvertrouwenspersonen kunt zich aanmelden via onderstaand aanmeldingsformulier. Of bel ons op telefoonnummer 085-4874012.
Nieuwsbrief
Abonneer u HIER op onze nieuwsbrief.